fredag, januari 01, 2010

På pickalurven

Nyårsaftonens fest blev en riktig rysk afton. Jag såg ut som en babuschkadocka, i min röda klänning och med stor rysk sjal.

Maten var förstås rysk och hela hemmet var pyntat med ryska saker. Mannen i det huset har varit i Ryssland åtskilliga gånger och köpt hem fina saker.

På en rysk fest är dock inte maten huvudsaken, utan det är drycken, som spelar huvudrollen. Gärna rysk vodka. Måste erkänna att det kanske blev en slurk vodka för mycket. För samtliga deltagare. Inklusive mig själv.

Något som också hör till en rysk fest, är att samtliga ska hålla tal. Var tredje persons tal ska vara en hyllning till mannen eller kvinnan. Övriga får hålla tal om vad som helst.
Jag är dock ingen talare, så när det blev min tur drog jag en fräckis istället. Det gick bra det med.

Sammanfattningsvis kan sägas att festen var mycket trevlig och att inga missöden inträffade. Alla var glada och lite på pickalurven!

8 kommentarer:

Monica sa...

va roligt ;) får vi se bilder?

imse sa...

Nja, jag ser inte klok ut på bilderna!

Znogge sa...

Upp till bevis nu! Klart vi vill se en bild!

Husse arbetade en gång på ett ryskt sjukhus och varje morgon blev de bjudna på vodka...

ingersord sa...

Vi vill se, vi vill se!
Vi drack teqila (hur stavas det???) istället för champagne vid tolvslaget... gamla människor ja herre min je!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Kul verkar ni ha haft och inte alltid så lätt med att hålla tal om man inte är förberedd. En kul historia hade jag också föredragit.

Från det ena till det andra så har det börjat dråsa in kommentarer på ryska till mig sedan jag kommenterade ett inlägg hos dig, med glimten i ögat.

Nu har jag inte godkänt dem eftersom de står på ryska och inte många av mina bloggvänner är så bekväm med språket skulle jag tro, speciellt inte jag själv.

Fortsätt med 2010 som du påbörjat - kul och läsvärt.

Osloskånskan sa...

Så bra! Russki kramski!

Frogprincess sa...

Det var aningens för mycket här också...
God fortsättning på 2010.
Jag har gett mig av till http://frogprincess2.blogspot.com för gott...
Glöm inte att lägga till mig på bloglovin!

Susjos sa...

Gott Nytt År! Låter som en härlig fest!!!