onsdag, juni 02, 2010

Oh, crap

Ikväll är det syjunteri. Eller informationsmöte, som en twittervän kallar det. Och det låter ju rätt bra. Bättre än skvallerjunta. Som det egentligen är. För syr gör vi inte längre.

Det kanske blir en analys av lördagskvällen också. Då vi hade schlagerparty och någon blev lite vinglig. Inte undertecknad dock.
Nänä, jag var uppe tidigt på söndagmorgonen, för att bege mig ut till skogen, där scouterna sov över.
Tack och lov, kunde jag skylla på partyt, så jag slapp sova kvar!
Men någon vinglighet, var det inte tal om.

Om någon undrar vad bilden har med syjunta att göra, så är svaret: Ingenting!
Den är bara lite gullig.

6 kommentarer:

Znogge sa...

Lite vinglighet kan hända den bästa fast bästa att det inte händer när scouterna väntar ;-)

Kram

Polargrevinnan sa...

Syjuntans tid med sömnad och stickning verkar vara ute men som mycket annat kommer den kanske tillbaka.
Jag har varit scoutledare och sen dess är jag allerisk mot allt vad tält heter. 4 dagars läger - regn - mygg - allt blött - griniga 10-åringar. Huga, vilken mardröm.
Ja, bilden är gullig och så är det en katt, katter är alltid gulliga.
Kram Viola

Susjos sa...

Underbar bild! Sicken tur att du hade scouterna att se fram emot! Men det måste varit ett riktigt schlagerparty i lördags då!! Gillade ni Tysklands Lena?

Trollpackan sa...

Vad bra att ni hade det "kuligt" på schlagerpartyt!

Bi sa...

Konflikten ska jag överhuvudtaget inte försöka gå in på eftersom jag bara kan det jag ser och läser i nyheterna.

Däremot gillar jag "syjuntan" och namnet informationsmöte gör det till samma viktiga prioriterade möten som männen har, fast då under dagtid och tillråga på arbetstid.

Lite vinglighet kan vara trevlig någongång. Vet inte när det hände sist så vi får kanske ta en sådan kväll någongång.

Hoppas att ni hade det trevligt på mötet.

imse sa...

Svar: Informationsmötet var trevligt!

Tysklands bidrag gillades bara av en. Flera tyckte om Albanien.