onsdag, juli 07, 2010

Fireri

Så har makens födelsedag firats. Äldste sonen kom hit och hade med sig en snygg skjorta till fadern.
Till middag serverades grillade, färska kycklingfiléer, tysk potatissallad från Per Morbergs bok, samt en liten bönsallad.
Till kaffet åts en gudomlig kaka från favoritbagaren.

Tyvärr kunde lillsonen inte närvara, då han jobbar ute i skärgården, på scouternas ö. Nästa vecka är han ledig, men då åker han upp till Östersund, till sambon som jobbar där uppe i sommar. Sen åker han tillbaka till skärgården för fortsatt arbete.

Så nåt sammanträffande med den gossen lär dröja. Men måhända kan han komma till min födelsedag om ett par veckor.

På söndag ska jag hämta hem den lilla kattungen från Stockholm. Maken vill inte följa med, så äldste sonen följer med istället. För att köra bil själv i storstan med nyhämtad kattunge, känns allt för vanskligt.

Maken tycker ju som bekant, att detta med kattanskaffning är en synnerligen dålig idé, så han ser inte fram emot söndagen.
Själv tror jag att söndagen blir en av de bästa dagarna på länge!

7 kommentarer:

Znogge sa...

Det kommer att bli en kanonbra dag för dig! Tråkigare för maken som stannar hemma men...

Hämta katt är toppen men man måste vara två!

Kram

Cici sa...

Jag vet hur spännande det är när man ska hämta hem en ny familjemedlem och hur viktigt det känns att resten av familjen är med på det hela, så jag kan förstå om det känns lite tudelat när inte maken gläds med dig. Bra att sonen följer med i alla fall.

Polargrevinnan sa...

Nu har jag läst fatt i din blogg. Det är riktigt trevligt att börja blogga igen.
Det var mycket katt i din blogg.
Jag förstår att av vad hjärtat är fullt - det måste ut.Hoppas att maken veknar när han får se den lille kissekatten. Du vet - ibland sker det under.
Jag håller med dig om Skymans tilltag. Hon ursäktade sig med att det inte var mera pengar än vad en annonssida kostade. Ja, uppmarksamhet har hon fått, men om det gagnar hennes politik - vete katten.
Snart är det söndag - en lyckodag för dig. Tur att du ska ha semester, små kattungar behöver tillsyn. (Jag har haft katt).
Ha det så bra.
Kram Viola

caja sa...

Själv har jag en make som säger sig "hata" katter...men det var nog förr tror jag för jag har försiktigt införskaffat två små gråa liv (vuxna nu) och den tredje en eldröd liten varelse kommer om en månad och jag ska säga dig att han tar mer än gärna upp dem för att kela lite, de får ligga vid hans huvudkudde och fötter...de går att omvända de där envisa karlarna ;-)) Lycka till med din katt//c

Ailas sa...

En söt liten kisse kan smälta hjärtan av stål... och det kommer denna också att göra. Du ska få se!

Själv har jag tre kissar här just nu, eftersom dotterns små sötenosar är här och hälsar på.

Jag önskar verkligen lycka till med den nya familjemedlemmen!

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Hoppas allt ska gå bra med din katt! Jag gläds med dig och hoppas maken "blir omvänd"

Kram

mimmione sa...

förstår att du längtar, ett litet djur förgyller tillvaron