lördag, september 25, 2010

En bok, en väska och en tunika

Vaknade redan vid 5-tiden imorse. Av en hostattack. Ska det vara nödvändigt? På en ledig dag.
Man blir ju inte så värst glad, en sån dag.

Så för att förbättra mitt humör, denna ruggiga höstdag, gick jag ner på stan. Tänkte att lite shopping nog skulle göra susen.

Och det gjorde det. Hittade en tunika på Lindex för halva priset och det bästa av allt, en väska i väskaffären som säljer ut allt, också för halva priset.

Det var bara gapande tomma hyllor, men på en hylla stod en brun väska kvar. Och den liksom ropade på mig. Jag hörde det. Så för 550 kr blev den min.

Sen blev det ett besök hemma hos mor, som kom hem från sjukhuset igår. Att hennes lägenhet är storstädad och badkaret bortforslat tror jag egentligen inte att hon förstår.
Nu får hon matleverans en gång om dagen. Hemtjänsten ska duka fram och sätta igång henne. Annars blir nog maten stående i kylskåpet.
Så just nu är hennes tillvaro rätt skaplig.

För övrigt läser jag vidare i den fantastiska boken.

4 kommentarer:

Znogge sa...

Grattis till bra köp! Bild på tunikan och väskan kanske?

Kanske lika bra att din mamma inte märkte något. Men fortsatt hjälp av hemtjänsten är nog en nödvändighet. Inte bara nog när jag tänker efter!

Kram

Gunnar sa...

Låter som ett bra fynd. Jag ska till Köpcentret idag. Får se om det finns nåt som ropar på mig.

Kim M sa...

När någonting ropar så där högljutt efter en blir det alltid rätt. Ingen gris i säcken där inte.

oumberligating sa...

Hoppas hostan ger med sig!
Ha en fin dag!
Kram ifrån Peter!