torsdag, juli 28, 2011

Min lilla resa

Nu har jag varit på min lilla semesterresa. Till Vässarö, utanför Grisslehamn. Mer avancerad än så, blir inte min semester i år.

Vässarö är en lägerö, som ägs och drivs av Svenska scoutförbundets Stockholmsdistrikt. Jag har varit där flera gånger och yngste sonen har jobbat där på somrarna under flera år.

I år jobbar han som konfirmationsledare. Ca 50 konfirmander tillbringar 4 veckor där och ska undervisas i allt från segling, överlevnad i naturen, till religion.

Själv fick jag vara med på ett par mycket fina kvällsandakter i det fantastiska kapellet, samt en föreläsning med en multireligiös guide.
Han berättade om och visade symboler från de 6 största religionerna. Symboler som utövarna använder här i landet.
För mig som är intresserad av sånt, var det förstås en spännande föreläsning.

Sen blev det ju lite båtåkande och solande. Bad hoppade jag över. Och lek med Kezzi naturligtvis. För honom var det rena paradiset. Han fick springa lös och öns alla gäster gosade oavbrutet med honom.

Men nu är vi hemma igen, i tystnaden och ensamheten. En omställning för både Kezzi och mig.
Och på måndag börjar allvaret. För oss båda. Jobbet väntar och jag räknar med att Kezzi ska kunna vara med mig där en hel del.

4 kommentarer:

Kim sa...

Välkommen hem. Hoppas ni slapp fästingar och hoppas att helgen - innan allvaret - blir kalasbra!
Kram.

Gunnar Deckare sa...

Låter som en härlig semester. Hoppas att du känner dig utvilad och peppad att jobba igen.

Jag börjar min 3 veckors sem efter en arbetsdag till bara.

Ejsans sa...

Förvånad. Vart tog du vägen emellen

Ejsans sa...

Tja jag är ju borttagen så det är väl inte mycke att säga.