måndag, augusti 27, 2007

LillaVovven gästbloggar: En skön stund

Att ligga och dåsa på trappan bredvid en fläkt, det är ganska skapligt, tycker jag.
Matte gillar det här bättre. Att sitta i fotbad, framför en fläkt. Med en bok och en kaffekopp inom räckhåll.
Bara hon inte stoppar ner mig i den där baljan. Mina fötter behöver verkligen inte badas.

Fast nu är det ju äntligen lite svalare. Så vi borde kunna gå lite längre promenader. Men nu har matte köpt en Stephen King-bok på loppis, för 10 kronor. Så nu är hon väl i det närmaste okontaktbar en tid framöver. Hon skyller på att hon har varit sjuk och behöver vila.

Tramsigt, tycker jag. Mig tvingar hon till alla möjliga saker, fast jag är sjuk. Ta mediciner till exempel.
Hon skulle bara veta hur äckligt alla pillerna smakar!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå, vad trevligt att se dig igen. Nej fy farao för att hoppa i en sån balja. Läskigt.
Läsa en bok? Nä få lite fart på henne och ut och kuta och ha skoj.

Hälsa henne, ja henne är ju matte då förstås, att det var fåglar på bilden hos mig.

Kram Lilla vovven.
Ps Se till att få låna datorn lite oftare. Ds

Anonym sa...

Skulle kunna vara jag som satt på min balkong med fötterna i blöt och fläkten på, det var verkligen skönt med fläkten när det var som hetast i somras.
Watson är hos mina ungar nu så han kommer hem imorgon bitti och då är han så glad att vara hemma igen. Då blir det pusskalas..
Hoppas du mår bättre och att blödningarna har upphört.
Många kramar
Maggan http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Hej
gissa vad jag ska göra ikväll då?!
lata mig vid symaskinen och ha det nöjsamt en låååååååång stund

*ler*

på återhörande

Anonym sa...

Bit henne i tån så att hon tappar boken i baljan, sen kan ni ta eran promenad!
Vicke

Anonym sa...

Här på Mösseberg är det skönt massge och sjukgumnastik, lite promenader oxå och så den här härliga kurortsmiljön.
Ja, ja en vecka blev det i år sen åker jag hemmåt.
wanja

Anonym sa...

Voff voff!!!! Vad skönt det ser ut när du ligger där vid fläkten, det måste jag be min matte att jag också får göra, fast idag har det regnat här och då gillar jag inte att vara ute, blir så läskigt blöt. Fast jag har varit lite sur idag, fattar inte varför jag inte kan få gå ut och leka på gräsmattan...........är det för att det regnar kanske, okey då!!!!
Voff voff och hälsa din matte!!!!

Anonym sa...

God morgon =)
Min matte är också en bokmal, jisses dessa människor är då för tokiga...fördjupa sig i en bok då de kan vara ute med oss i skogen och kastapinnar, mycket trevligare än att ligga och titta på matte som bara läser och läser tycker jag =)
Ha en bra dag, svansvifningar från Max von Hottentott, Tant Ruts buse ;)
Lämnar ett hundben till dig =)

Anonym sa...

Ja, det ser bekvämt ut! Påde på mattan och för fötterna!
ha en bra dag!

Anonym sa...

Stackars dig Voffsing. Mattar kan vara helt odrägliga ibland. Skvimpa du ut vattnet och tugga lite på boken så får du nog lite uppmärksamhet. Skriv en rad till mig annars så kan jag nog få lite fason på henne.
Langar in ett gott ben till dig.
Puss på nosen! :)

Anonym sa...

Woff! Eller Mjau om man ska vara sann. Smilla hälsar att husse kommenterar din kommentar med:
Imse - de värsta djuren är små mycket små och kommer in med maten. Jag har sedan i måndags en tråkig mage som inte tillåter mig att gå långt från bekvämlighetsinrättningar. Annars var det cool hela tiden. Jag lyckas tydligen med att inte se ut som en turist - trots kamera och hatt. En Msungo bland fem svarta män klarar sig alltid, dock. Uno

Anonym sa...

Näjmen hallå lilla vovven! Det var länge sen!! Hälsa nu lilla matte att Katrin tittat in och läst bakåt alla mattes bloggar som hon missat när Katrin varit på resa. Och att hon är jätteglad att operationen redan gett positivt resultat!
Voff!
/Katrin