tisdag, januari 01, 2008

Vänner

Nyårsaftonen bjöd på mycket god mat och trevligt sällskap. Vi är ett gäng, som har hängt ihop sedan ungdomen. Vi har festat, semestrat, delat sorg och glädje under många, många år.

Festen igår kom dock av sig något, när en av deltagarna plötsligt reser sig upp, slänger ur sig en inte allt för vänlig replik och tar sitt pick och pack och går hem. Partnern reser sig upp och lommar efter.
Vi andra satt som fågelholkar. Vi förstod absolut ingenting. Ingen visste om ilskan var riktad mot någon speciell, mot alla eller mot oss, som värdar. Det kändes i alla fall väldigt, väldigt tråkigt. Vi har aldrig varit med om något liknande. Vi har känt oss sammansvetsade och kunnat prata och diskutera om vad som helst.
Jag hoppas i alla fall att den här personen lämnar en förklaring så småningom.

Några direkta nyårslöften har jag inte avgivit. Äta mindre och motionera mera borde man förstås lova, men sånt har jag så svårt att hålla.
Däremot har jag tänkt att jag ska börja använda kjol lite mer. Bli lite kvinnligare i klädseln. Inte alltid gå omkring i jeans och tröja. Ett sånt löfte borde jag kunna hålla, samt försöka ta hand om mig själv och lyssna på kroppens signaler.

Men nu vill jag bara veta hur min vän mår, vad det var som gick så fel. Kan jag, så vill jag ställa allt till rätta.

9 kommentarer:

Gunnar Deckare sa...

Hej
Tråkig när det blir bråk.Hoppas att det löser sig och framförallat att ni kan få en förklaring.
Jag önskar Dig ett Gott nytt År 2008!
:)

Anonym sa...

Mysig bild! Lycka till med nyårslöftet, ju mindre man lovar ju lättare att hålla det =)
God fortsättning på det nya året!
Kram

photoimagine sa...

GOD FORTSÄTTNING
på det nya året!

/ Imagine

Anonym sa...

Jag vet inte om det dracks något men jag har varit med om detsamma och då sa personen efteråt att han blivit för berusad och missförståt samtalet. Han hade lite dåligt "ölsinne".
Hoppas det ordnar sig.

Det där med kjol känner jag igen, vet inte hur många ggr jag tänkt det och så slutar det ändå i bylskläder. Vi får göra gemensam sak du och jag. =)
Kram från Tyra Tok

Anonym sa...

P.S...mysig bild. =)
/Tyra

Anonym sa...

Vad trist när det blir så där, hoppas att du får en förklaring så att det kan bli som vanligt igen.
Önskar dig nu god fortsättning på det nya året!!!!
Kramizzzzz

Anonym sa...

Vilken underbar bild!! Tänker om det du berättar att det händer mycket med oss i medelåldern. Ser att några blir bittra och gnälliga. Men det är svårt. Mina nära vänner är precis som förr och jag brukar tänka att otroligt att ingen av oss är drabbade av sjukdomar. Du lär säkert få en förklaring. Vännen mår nog dåligt. Inte kul att bete sig så här. Jeans och tröja. Känner igen det. Fast jag har alltid snygga jeans, brukar jag tänka. Trevliga topar. Döljer mig bakom det./Rosa tankar

Anonym sa...

det var tråkigt för er att det blev som det blev, med den här vännen.
Han/hon mår säkert dåligt med. Kanske för nåt helt annat än vad man kan tro. Men jag hoppas för er alla att det ska lösa sig snart.

God fortsättning på ditt nya år önskar jag i alla fall här och nu.

kramar!

birgitta/witchbich

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året önskar jag dig! Hmmm, din vän kansek fick tillfälligt hjärnsläpp? Förmodligen har hon det jobbigt med sig själv på ett eller annat sätt men det gick ut över er! Trist. MVH & kram från Kloktok