fredag, april 30, 2010

En fredagsfräckis

Jag fortsätter att förmedla mina trevliga mail till er:

En man kommer in på en bar och ser på disken en enorm glasburk med en massa pengar i. Det väcker hans nyfikenhet för det är minst 10 000:-, allt i tjugokronorssedlar. Han frågar bartendern:
- Vad är det här för burk?
- Ja, säger bartendern, du betalar 20 kronor och om du klarar tre
olika tester så får du alla pengarna i glasburken samt nycklarna till
en sprillans ny Lexus som står på baksidan.
Magnus vill inte låta detta tillfälle gå honom ur händerna så han frågar:
- Vilka tre tester?
- Du måste betala först, sådana är reglerna! svarar bartendern
Efter att han tänkt efter ett tag så ger han bartendern en tjuga som denne lägger i glasburken.

- Detta måste du göra: först måste du dricka en kvarting tequila på
maximalt 60 sekunder, inte en sekund mer... och du får inte göra en
enda grimas under tiden.

Nummer två, det finns en pit-bull fastbunden ute på baksidan. Han har en ond tand i käften och du måste ta bort den med dina bara händer, inga tillhyggen,



Den tredje grejen: det finns en 90-årig dam på tredje våningen här, hon har aldrig haft sex. Du måste ta hand om det problemet.

Magnus sätter sej och drar i sig ett par stadiga jävlar och frågar sedan:
- Var är den där jäkla tequilan?

Han tar ett stadigt tag i flaskan och dricker sedan så snabbt han kan, och se, han klarar det! Tårar strömmar nerför kinderna, men ingen grimas kan skönjas i ansiktet på honom och han drack den på knappa 58 sekunder.
Sedan vacklar han ut genom bakdörren till pit-bullen som är fastkedjad där. Folk i baren är övertygad om att det är Magnus sista stund på denna jord. De hör snart ett skrän utan like, ljud av slagsmål och oväsen och sedan bara tystnad...

Just när de bestämt att Magnus är död så kommer han invacklande med sina kläder i trasor och han blöder från otaliga sår på kroppen.
Han stirrar vilt omkring sej och vrålar sedan:
- Var är nu kärringen med den onda tanden?!

8 kommentarer:

Charlotte sa...

Ha hahaa, Tequila är farligt ;-))

Ha en bra Sista April!!

Kramar!

gladmymlan sa...

moahahahahahahahaah

Osloskånskan sa...

HAHAHAHAHAHA......jag DÖÖÖR!!!!

oumberligating sa...

Det här med hstorier med gamla tanter:

Det var i Paris 1913 och det hade bestämts uppifrån regeringshåll att alla gatflickor skulle registreras, dels för att få bukt med syfilis epedimin som härjade!
Alla gatflickor hade ställt sig i en lång kö och väntade på sin tur hos polisen för att registrera sig.
En gammal dam gick förbi och blev nyfiken varför det stod så många kvinnor i kö utanför polisstation.
Hon stannade och frågade kvinnan längst bak i kön vad det var som var på gång!
Kvinnan skämdes lite inför den gamla damen och hittade snabbt på ett annat svar!
Hon sa:
-Jo, tant de delar ut gratis karameller här!
Jaha, sa tanten och gick iväg, men efter en stund så ångrade hon sig och gick och ställde sig sist i kön!
Efter en timme så kom hon fram först i kön och konstapeln tittade upp förvånat ifrån sitt skrivbord och sa:
-Oj, då är ni inte lite för gammal för det här!
-Jo, visst är jag gammal svarade den gamla Damen, men suga kan jag!

Usch, ska inte vara inne på den här sajten, minns helt plötsligt många historier som jag inte berättat på årtal!
Kram ifrån Peter!

Licentia Poetica sa...

Hahahaha...wooh, stackars pitbull...:-p....

oumberligating sa...

Jasså, du ligger och sover! Underligt, det har ju börjat ljusna nu! (ler)
Har haft lite svårt tt sova i natt av olika omständigheter!
Jo, det här med roliga historier!
Vet du vad jag gillar bäst!
När barn berättar historier, då de skiner i hela ansiktet av att få berätta!
Jag minns själv hur det var, kanske var jag i 10-års åldern då alla poletter fallit på plats och man började förstå alla underbara vuxenvitsar, forstod man inte så skapade jag min egen verklighet!
Hade en underbar storebror som numera tragisk nog är död, han berättade historier för mig när jag var liten och vi höll på med det till sammans i ganska precis 35 år!
Han kunde fräckisar han! Fast inga så snälla som du och jag kör med!
Fast åter till det här med barn som är så härliga och spontana!
Det kom fram en liten grabb till mig för några veckor sedan och frågade om jag visste hur man ser att det är en elefant på toaletten?
Jag, visste svaret, men det säger man inte till ett barn som just lärt sig att uppskata en god historia!
-Det står en röd cykel utanför...nästan tjöt av gladje när han själv svarade på historian!
Sedan utan att nästan andas så kom följfrågan....vet du, vet du hur man vet att det är två elefantr på toaletten?
Självklart så svarade jag nej igen!
-Det står en tandemcykel utanför!!!
Pojken utstrålade total glädje, men kanske gav jag lite fle signal eller skrattade för lite...han frågade du vet väl vad en tandemcykel är för något frågade han lite undrande?
Självklart, en sådan man cyklar två på!
Då blev han nöjd, historian hade nått fram och han glädje var som sagt total!
Barn är härliga tur att jag har 3 stycken!
Ha det bäst!
kram ifrån Peter!

Innapingpong sa...

Hahahahahahahahaha!!!!!!!!!!
Härligt, då fick man dagens första asgarv - väckte nog guben nu!!!!!!!

Susjos sa...

HAHA!!!!!!!!! :)