fredag, maj 27, 2011

Det går

Vilka märkliga dagar det har varit! Att se sig själv på TV hör ju inte precis till vanligheterna.

Jag har fått otroligt mycket stöd bland till exempel blogg- och facebookvännerna. Är innerligt tacksam för det.

För någonstans i mitt naiva inre trodde jag kanske att min arbetsgivare skulle uppskatta en engagerad medarbetare. En medarbetare som står på de svagas sida, i det här fallet de cancersjuka och deras anhöriga.

Tyvärr blev det inte så och det har slukat min energi totalt.

Så iordningsställandet av min nya lägenhet har fått stå åt sidan. Jag har fått lägga i stora bromsen. Jag har gått in i väggen en gång och utsätter mig aldrig för det igen.

Det går utmärkt att leva bland ouppackade kassar och kartonger. Lite trist är det, men det går. Tids nog hinner jag packa upp.

9 kommentarer:

Kim sa...

Otroligt trist.
Men nu ska vi inte låta det trycka ner oss.
Du gjorde något bra!
Du gjorde rätt!
Glöm inte det.

imse sa...

Tack hjärtat mitt!

Pennelina sa...

Så synd!

Styrkekramar från mig <3<3<3<3

nonna sa...

Ja nog är det bedrövligt att alla ser till SITT - oavsett om det tar kål på nån annan efter vägen! Du gjorde det du ansåg var rätt och stod upp och gav röst åt de som inte orkar..sånt kan aldrig bli fel! Kram vågade kvinna!
Nonna

Charlotte sa...

Verkligen trist att din arbetsgivare inte ser att det äntligen finns en själ som bryr sig om de svaga, som inte kan göra sin röst hörd...
Vet av egen erfarenhet att det inte är särskilt välkommet att stå på tex på de äldres sida och framföra deras klagomål till kommunen....jag fick tyvärr gå...iofs sa jag upp mig men det var olidligt att gå till jobbet varenda dag till slut...

Så stå på dig, säger som Kim :
'Du gjorde något bra!
Du gjorde rätt!
Glöm inte det'.
Håller med Nonna fullständigt.
Låt inte detta nu ta musten ur dig alldeles.

Ibland så händer Mirakel!

Många varma kramar!

imse sa...

Ja Charlotte, jag tror på mirakel. Och när jag fick ditt mirakelhjärta idag blev jag alldeles varm i mitt hjärta.

Jag framför ju inte ens nån kritik mot min arbetsgivare kommunen ....

Znogge sa...

Förvånar mig inte det minsta! Arbetsgivare har en förmåga att tolka engagemang som kritik. Men då är det väl utmärkt om de kan vidta bättring. För vården av svårt sjuka måste väl ligga alla varmt om hjärtat. Eller...

Stå på dig!

Cici sa...

Det låter som om någon känner sig träffad, och därför uppfattade ditt uttalande som kritik. Det måste ju betyda att du har rätt i det du säger.

Gunnar Deckare sa...

Hej

Detta har jag missat.När var det och i vilket program?

Trist att Du fått kritik. Utifrån kommentarerna här obefogad som det verkar.