lördag, april 11, 2009

Ingen hund på vägen

Ja, som jag trodde, fick jag inte mycket datahjälp av sonen. Jag visade honom alla hjälpsamma kommentarer, som jag fått, men det han föreslog verkade alltför omständligt. Så jag får nog sätta mig ner själv i lugn och ro, och se om jag kan åstadkomma något.
Ute i stugan använder jag mig av den bärbara datorn och den verkar fungera bra.

Solen skiner och det är riktigt skönt här ute. Det är första året utan hund, och jag måste säga att det känns tomt. Han hade sina givna platser, i soffhörnet och i favoritfåtöljen. När jag går ut på verandan, tittar jag av gammal vana bortåt vägen. I sina unga år drog han sig med förkärlek ut till vägen och det var många gånger jag stod med hjärtat i halsgropen och försiktigt ropade honom tillbaka.

Nu är det bara maken som rör sig. Och han rör sig desto mer. Han kan omöjligen vara stilla, när vi är här. För min del är stugan vila och avkoppling. För maken är det pyssel med allehanda grejer.
Vi är nog extrema åt varsitt håll!

10 kommentarer:

Znogge sa...

Har ni aldrig funderat på att skaffa en ny hund? Många gör ju det direkt men självklart är det individuellt hur man tänker.
Ha en fin påskafton!

Mia S sa...

Trevlig fortsättning på påsken !
Vet du... du låter piggare t.o.m "genom" bokstäverna !!
Kram på dig..

Charlotte sa...

Det blir alltid så tomt när ens "vän" går bort,blir så tomt.

Kan vara rätt skoj när ens partner inte är alltför lik en själv :-)

Ha det så skönt i vårsolen vid stugan, Glad Påsk!

Kramar!

Bibban sa...

Här är det tvärtom...jag springer och maken tittar på och pustar..hahaha
Kram och ha det så gott i stugan/Bibban

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Synd att det inte funkade att muta sonen :o) Nåväl, du reder ut det själv tror jag!

Förstår att det är tomt efter hunden! Jag har ju inte den erfarenheten eftersom jag aldrig haft hund förrän nu, men jag kan föreställa mig lite.

Som jag saknar Freja och hon lever och mår bra och kommer snart hem. Det gör inte din hund. Huva, känner med dig!

Härligt att ni är i stugan och har det skönt, även om du sitter och din man springer... som sagt vi är olika på gott och ont, men spännande är det!

Ha en fortsatt go påsk!

Kram!

Susjos sa...

Låter härligt att du njuter! Fortsätt njut i vårsolens glans ,trots saknad..
Må gott!
Kram

Ejsans sa...

Förstår att du saknar Lilla vovven. Det är klart det måste kännas tomt.

Du och din man kompletterar nog varandra bra, låter det som.

Ha en fortsatt fin Påsk.

Kram

Mjölnarens Anita sa...

Hej! Jag hittade din sida ifrån Eisans värld. jag önskar dig en trevlig fortsättning på Påsken.Anita

trollpackan sa...

Men det kan ju vara bra att man är olika.

Och jag förstår att det är tomt utan hund...själv har jag ju två stycken här, men vi har haft sex stycken när vi hade som flest. Maken jagar, men det går inte nu med för mycket varg på skogen, så jakthundarna har vi gjort oss av med allt eftersom.
Nu är det bara två pappisar kvar, men utan dem så skulle det kännas väldigt tomt.

Anonym sa...

Jag ler igenkännande. Jag är också duktig på att koppla av i stugan, det är därför jag åker dit.

Sambon precisi som din kära man, men denna påska har han verkligen klarat av att bara vara fast nu mot kvällskröken började han direkt med planer.

/Margareta G