tisdag, april 21, 2009

Inspiration

En sån här burk, lär man väl inte hitta i affären. Nej, inspiration får man nog söka efter på annat håll.

För att inte tänka på allt som är trist, gäller det att hålla sig sysselsatt.
Just nu har jag en stor surbrödsdeg på jäsning. Jag håller på att tvätta kläder inför Skottlandsresan. Jag ska lägga in en ljudbok på Mp3-spelaren.

Kan jag hitta på något mer? Jo, just det, jag håller på att tina köttfärs, för att göra chili con carne.
Sen får det bli spikmattan och efter det måste väl denna dag vara slut.

11 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

Ah, Skottland längtar jag till. Har aldrig varit där, men känner att jag hör hemma där..:)

Ha det gott.

Nonna sa...

Minns då vi bodde i Sthlm då kunde man köpa "frisk luft" på burk, men vi norrbottningar tyckte inte vi behövde det, födda på vischan som vi är..inspiration skulle jag absolut behöva men om det hjälper med den på burk är ju en annan sak.
Håller på med ett litet album till en födelsedag och verkar inte komma ur fläcken men på fredag MÅSTE det vara klart.
Lyllo dig som får packa till resan vi kan nog inte resa på länge nu då arbetslösheten slog oss i skallen.
Ha det!
Kram Nonna

Bibban sa...

Du måste bara berätta om spikmattan...blir man prickig? gör det ont? Blir det inte stoora hål i ryggen som man måste fylla med nått+
ja jag e nyfiken ja!!
Kram Bibban

Susjos sa...

Oj så många järn i elden...
Men så härligt med Skottland!
kram!

Znogge sa...

Men det var väl ett gott dagsverk!
Kram!

Afrodite sa...

Vilken aktivitet! Hann du med allt? Även spikmattan? =)
Åh, önskar att det fanns en sån burk - fullastad med inspiration!
Kram och ha en fin onsdag!

marielle sa...

Ja tack, jag tar en styck sådan burk jag...:-)

Bille sa...

Roligt med lite avbrott i vardagen.Skottland som har så vackert landskap.
Lite avis blir man allt:)
Kram

Veiken sa...

Inspiration på burk. Den som kan fixa det blir rik som ett troll!;) Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jg måste bara skaffa spikmatta jag också:)
Låter gött för kroppen.
Kram Lallis

Anonym sa...

Här låter det som att det är något som längtar till dagens slut, men mycket får du gjort och visst skingrar det tankarna.

/Margareta G