fredag, juli 10, 2009

Poolvarning

Tänk om det är så, att en vuxen kvinna, på allvar tror att man kan bli gravid av att bada i en pool? Nej, det kan man väl ändå inte tro?
Det är nog så att mamman måste se sanningen i vitögat och kräva lilla dottern på en och annan förklaring.
Det vore väl vettigare att försöka luska fram vilken man/pojke, som gjort hennes dotter gravid, än att stämma en stackars poolägare.

Annars händer inte mycket på fronten. Maken meckar bil och jag slöar som vanligt. Vädret har inte inbjudit till några som helst aktiviteter de senaste dagarna. Förutom bokläsning och korsordslösning, då förstås.

Magen min, protesterar värre än någonsin mot minsta mängd mjölkprotein. Förut har jag kunnat fuska och äta både det ena och det andra med mjölk i. Men inte nu.
Inte heller kaffe har jag kunnat börja med, efter min sväng med magsårsont.
Så min kosthållning börjar bli lite enahanda, inget kaffe, inget med mjölk och naturligtvis inget med socker och andra snabba kolhydrater.

Om jag måste använda något som liknar mjölk, använder jag soja- och havrebaserade produkter. Det har jag i och för sig inget emot, de smakar jättebra, men de är ju så dyra!

Denna lite trötta och smått deppiga människa, ska nu sätta igång grillen och grilla två köttbitar, som ska serveras med grönsaker och lite räkor därtill. Garanterat mjölk- och sockerfritt.

11 kommentarer:

bloggspejaren sa...

Bloggspejaren har skrivit om detta inlägget!

Pinglan sa...

Låter som en god måltid!

Hoppas du får bukt med magen. Mår magen bra mår själen bra som min mormor sade.

Har märkt att min mage inte tål färska jordgubbar i mängder.

Korsord är ju trevlig sysselsättning. Tack för inspirationen!

Ha en riktigt fin kväll!

diana sa...

Helt sjukt att påstå graviditet av poolbad.

Anonym sa...

Visst är det svårt att inse sanningen ibland...men detta är lite löjligt faktiskt...speciellt att gå ut med det officiellt!
Hoppas du får en trevlig kväll!
Kram Anna

anna sa...

man kan ju allvarligt börja undra vilken sorts sexualundervisning den mamman har fått egentligen..

Ejsans sa...

Den mamman kan ju inte vara riktigt klar däruppe. Eller så är hon ute efter pengar.

Nu har jag raderat några, svårt att välja vilka (fniss). Det där har hänt mig också när det inte fungerar direkt.

Bilderna blir så där när jag ska tycka enter för nästa bild, efter några stycken, men jag lägger om dem igen och lurar den lilla som sitter där bak och bråkar med mig. På AB alltså. Annars är här ingen.

Ha en fin helg Tur du kan äta detta goda.

Kram

messan sa...

Ta hand om din mage väl.
Vad är det jag missat...är det nån som sagt att dottern blev gravid i poolen?? Är det sant!
Kanske dags att moderna tar ett allvarligare snack med dottern och att de går igenom blommor och bin:)
Kram

Susjos sa...

HAHA,ja mycket ska man läsa innan ögonen trillar ur,eller vad ska man säga? fniss...gravid av poolbad! suck!
Dock har det hänt att kvinnor kommer in till akuten med magont,som visat sig vara värkar,så de har kommit vidare in till oss på förlossningen! Häpp!

Anonym sa...

I morgon får jag nog slå på grillen - i stugan. Jag längtar om vädret tillåter, alla väderprognoser känns så osäkra beror på var jag tittar eller läser. I Luleå ska det tydligen bli fint men vi ska ju härifrån.

Det verkar vara besvärligt med din mage, jag har andra besvärligheter med min och jag kan lova att jag inte är gravid för jag har minsann inte badat.

Jag ser att jag inte är ensam om att skriva om undret som skett =) Fat du är mer seriös än jag, kan det bero på yrket?

/Margareta G

Bitte sa...

Ja,det var då korkat av mamman,verklgien!Ute efter pengar kanske,men på ett urbota dumt sätt :/ OJ,kaffe skulle jag inte vilja vara utan,mjölk däremot går bra.Dricker mest vatten.Inte roligt förstår jag,men hoppas det känns lite bätrre idag.

Madonnan sa...

Vad tråkigt med din mage, hoppas att den mår bättre snart! Ibland kommer man in i värre perioder än annars och då måste den nog få läka i lugn och ro..

Kram på dig och hoppas måltiden var god.