lördag, juli 25, 2009

Vad gör han?

Men vad skådar mitt vänstra öga?! Mannen kryper omkring på altanen, med skruvdragaren i högsta hugg! Ni som läste mitt förra inlägg, vet att detta beteende är ytterst olämpligt.
För några dagar sedan var han under altanen och kröp, för att byta ut något rör till ett icke fungerande avlopp.
Sen dess har det varit ett gapande hål i altangolvet och jag har försäkrat att det inte gör ett dugg.
Idag kunde han alltså inte hålla sig längre. Brädorna ropade förmodligen till honom, att de ville bli ditskruvade igen.
Undrar bara, vad hans knä kommer att ropa ikväll?

På tal om något helt annat, så gör den här artikeln mig så omtumlande ledsen och upprörd. Att vi är så långt ifrån varandra i detta landet!

7 kommentarer:

Znogge sa...

Det var nog inte så genomtänkt, nej...

Kram!

Charlotte sa...

Aj aj, inte bra...du får binda fast din man på nåt sätt ;-)

Vilken hemsk historia!
Fruktansvärt att sånt bara kan få hända egentligen, att man är så rädd för att "lägga" sej i..

Det måste bara vara typiskt svenskt!

Vet ju bara min granne hur hon ojar sej över grannhuset-pizzägaren, att hans fru har persiennerna nerdragna i hela lgh.

Men för hennes del är det för att hon vill kunna gå utan sin sjal om håret och vanliga kläder.
Brukar gå över och hälsa på henne, men vi har lite språksvårigheter ;-)
Hon kan just ingen svenska och jag absolut ingen arabiska, men det går rätt bra ändå:-)

Kram!

Pinglan sa...

Hoppas din mans knän inte är alltför onda ikväll. Kul med en man som vill jobba med hemmet.

Ha en riktigt go´ lördag och helg!

Åsa! sa...

Visst är det sorgligt att människor bor så nära varandra, men ändå inte ser, inte bryr sig.

Veiken sa...

Tyvärr, så har vi fått skygglappar i det här landet och ett nytt ordspråk: Gå med Gud och stilla vandra, sköt dig själv och skit i andra!
Det är fruktansvärt att vi inte sträcker ut en hand när vi märker att saker är på tok. Kram

anna sa...

ja jag är alltid misstänksam om folk alltid har persennerna nerdragna, deet finns ju såna familjer överallt, himla märkligt beteende faktiskt!

Mofs..helt enkelt sa...

Du kan få låna Uffes koppel till honom :) Det med löplina så han kan fixa kaffe till dig också.