tisdag, december 20, 2011

Oändlig kärlek


Tack alla ni som stöttar och stöttar. Här och på andra forum. Utan er stod jag inte rakt upp.
Jag har nu blivit både lyssnad på och förstådd av min chef. Åtgärder är på gång. Min arbetsbörda kommer förhoppningsvis att minska.

Dock fortsätter landstinget att kalla oss till vårdplaneringar med döende patienter. Nu sker det dagligen. Hur kan de göra så? Att människor ska behöva kämpa in i det sista för att få en plats att dö på, i någon slags anständighet.
Jag begriper det inte.

På bilden ovan ser ni min Kezzi. Som är min glädje, när allt annat känns tungt. Som finns med mig i vått och torrt. Som ger kärlek. Och oändlig glädje.


8 kommentarer:

Kim sa...

Kramar dig.
Kramar Kezzi.
Vi ses snart. Du har snart nåt kul i inkorgen.

Pennelina sa...

Vackra Kezzi...

Tur att du blir hörd och respekterad :-D

Kramar från mig <3<3<3

Susjos sa...

Åhhh...jag blir alldeles kär i Kezzi ju! Så vacker :)
Härligt att chefen fattat!
Och galet att landstinget inte fattar...
KRAM!!

Nonna sa...

BRA att det går att få kontakt med och förståelse av överheten! Hoppas att det leder till förbättringar och inte bara är ord som försvinner i vimlet, stressen och de allmänna vardagsuppgifterna.
Kezzi är så klart tjusig som bara den i sin tomtedräkt, ska han få nån julskinka? GOD JUL!
Kram Nonna

Znogge sa...

Skönt att saker och ting är på gång för din del men skäms på er inom landstinget. i vårt land borde kunna finnas en anständig "dödspolitik"!

Han är verkligen så fin och stor har han blivit!

Kram

Filifjonkan 1 sa...

Hej Imse. Ja du dessa planeringar i livets slutskede det är vanvett. Men en liten hunds trogna kärlek och vänskap är skön att ha när man är lite trött Jag har mina katter och de ger mig det jag behöver, Det bästa med djuren är ju att man aldrig behöver k förklara sig när man är ledsen. de vet ändå att man är det. Nåväl önskar dig en god jul och ett gott nytt år !

Åsa! sa...

Så skönt att du blivit lyssnad på!

Önskar dig och underbart söta Kezzi en God Jul! / Kram Åsa

Helga sa...

Åh så söt! Skönt att handbromsen tog innan det var för sent...

Jag har även läst om julen som jag förstår var annorlundai år.