lördag, december 31, 2011

Tillbakablick

Men okey då! Jag ska göra en rättvis sammanfattning av året och inte bara dra fram allt det negativa.

Min mamma dog oväntat och lika oväntat hamnade jag i min egen skilsmässa.
Strulet med brunnen ute vid sommarstugan tog mycket energi. Och pengar!
Jag har haft hård arbetsbelastning under hösten och var rädd att hamna i väggen igen.
Det var det riktigt negativa.

På plussidan finns först och främst Kezzi. Gullehunden.
Sen finns vänner. Till exempel ett gäng nätvänner, som jag träffade för första gången och som blivit människor som står mig riktigt nära. Och min bästkollega förstås. Vi som hänger i vått och torrt.

Jag har köpt en helt underbar lägenhet. Jag har äntligen fått adekvat behandling för min diabetes, insulin.
Och mitt sjungande i "Kör för alla", ger extremt positiv energi.

Jag är glad och stolt över mina söner och deras flickvänner.

Jag har fått stöd och förståelse av min arbetsgivare. Jag har fått tacksamhetsbevis av anhöriga, senast igår, till de svårt sjuka patienter som jag sliter mitt hår för.

Jag har väldigt fina arbetskamrater och arbetsledning.

Så det finns mycket som jag känner en innerlig tacksamhet för.
Gott nytt år!



14 kommentarer:

Pennelina sa...

Önskar dig ett underbart 2012!

Kramar från mig <3<3<3

Tankar vid midnatt sa...

Önskar dig framtidstro, glädje och KASAM. Nyårskram från Lena som är glad att över att ha hittat dig igen

Ejsans sa...

Hoppas 2012 blir ett helt igenom bra år för dig.
Kram

Lisbeth sa...

Tiden läker sår och det verkar som dina börjat läka. Det är så härligt att läsa att listan med bra saker är längre än den med de negativa. Skör nu om dig och vandra sakta framåt till riktigt ljusa tider
Kram

Åsa! sa...

Skönt att det har funnits ljusglimar, det är en konst att orka se och grabba tag i ljuset när det är som mörkast runt omkring!

Önskar dig en Gott och Glatt 2012! / Kram

Kim sa...

Puss!

Pia sa...

Tänker på dig, min vän!!! Kram!

Kvinnotankar sa...

Blev lite förvånad men förstår att något hänt! Tack för inbjudan

Moniqas sa...

Så där ja, nu har jag klarat mig igenom alla portar o kommit åt mitt googlekonto som jag inte använt på år o dag känns det som :)
Ja du Inger. Du verkar fått så det räcker nu!
Tur du har bra vänner o lille vovven att vända dig till!
Kraam

Kim sa...

Kära vän. Vad är det nu som har hänt? Sjung ut.

imse sa...

Det kommer, det kommer Kim, var så säker. En ylande varg tystar man inte så lätt.

tiami sa...

Det har hänt en del jobbiga saker för dig. Sådant är dränerande men konstigt nog brukar man komma igenom det med hälsan i behåll.
jag har liknande erfarenhet som du. Fick beskedet om min fars bortgång samma dag som mitt ex fick brev från min advokat om att jag ville skiljas men inte på exets villkor utan på mer mänskliga villkor.
KRAM

Tankar vid midnatt sa...

Så glad jag blev när jag läste din sammanfattning en gång till. Då slutade det inte så tokigt i alla fall.

Tankar vid midnatt sa...

SaknAR DIG!