torsdag, december 10, 2009

Ordmästare (gästblogg)

Efter dramatiken i mitt förra inlägg, går vi nu över till någonting helt annat. Vi får besök av en man, som verkligen kan det här som jag också skulle vilja kunna.
Skriva ord som kryper in under huden, som skapar ett tryck i bröstet. Ord som omvandlas till avslöjande bildsekvenser i min hjärna.

Varsågod Kugghjulsmannen:

du står framför spegeln och ser bilden av dig själv
naken ren avskalad

de tror att de tagit av dig allt av värdighet

att de har nollställt dig
det är vad de tror

rörelse så i spegeln

och du för sakta dina fingrar

genom ditt långa mörka hår

gör mönster

låter det åka med

slätar ut varsamt och precist

precist och varsamt slätar du ut

ditt hår

det har de aldrig kommit åt

de hade inte räknat med det

det är din hemlighet

så lätt det är att lugga dem

andetag så

och du lyfter sakta dina armar bakom nacken

lyfte upp håret och låter det falla fram över dina bröst

över dina bröst låter du det falla

det finns något sensuellt över det hela

sterilt sensuellt

åter vitt

när håret sakta faller fram över dina bröst

som ingen längre rör vid


3 kommentarer:

Gunnar sa...

Det finns många bra bloggar på nätet men bara en Ordmästare.
Bara att njuta av hans poesi.
i-)

Polargrevinnan sa...

Att skriva poesi som berör och sätter fantasin i gungning är inte många förunnat. Vilken fin idé med gästblogga, det har givit oss lite annorlunda skriverier.
Jag har läst ditt inlägg om polisrapporten, vet inte om jag skall skratta eller gråta. När man som du vill hjälpa till att reda ut en olycka och råkar ut för poliser som inte kan sitt jobb.
Ha det så bra.
Kram Viola

messan sa...

Här är det fullt upp med goa bloggmästare:). Ord är så vackert. Här har det varit mycket så jag får ta mig i kragen och fundera nu...när lugnet lagt sig.
Kram