torsdag, mars 19, 2009

Sol, mat och musik

The Wayward Wind, med Gogi Grant låg etta på topplistorna, den dagen då jag föddes. Du kan gå in här, för att kolla vilken låt som ackompanjerade din födsel.
Det är lite för lam musik för min smak. Jag hade nog hellre fötts till tonerna av någon rivig låt av Elvis eller Bill Haley.

På tal om nåt helt annat, vet ni att det dör i snitt tre äldre personer varje dag i Sverige, till följd av fallolyckor. Kostnaderna för dessa fallolyckor är 14 miljarder.
Så damer i min ålder, sätt igång och träna balans och styrka. Gå ut i solen och tillgodogör dig D-vitamin, som bidrar till att stärka skelettet.

Vet ni också att vi under en livstid äter ungefär 40-50 ton mat! Tur att inte all mat stannar i kroppen! Även om en viss fettmängd kan vara bra, då den fungerar som skydd och stötdämpare för skelettet vid just fall.

Nu ska jag lägga mig på spikmattan, huvudvärken som jag fick i början av mattliggandet har försvunnit, sen får solen en påhälsning av mig!
För jag är nämligen ledig, både idag och imorgon.

17 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

"(They Long to Be) Close to You" med The Carpenters låg etta när jag föddes. Får man vara nöjd med!..:)

akajos sa...

När mamma klämde ut mig (trots att jag protesterade) spelade de "Herrarna i hagen" på radion ;-)

Anonym sa...

Hej
Jag skall kolla vilken låt som spelades när jag föddes.
Wayward wind har jag bara hört med Neil Young förut. Det är väl inget fel på den? Bra låt tycker jag.
i-)

Anonym sa...

Visst är spikmattan underbar!!!!

Katinka sa...

Ojojoj! Det var det värsta! Så mycket mat. Ska också kolla vilken låt de spelade när jag föddes.

Anonym sa...

Lonley Boy med Paul Anka var tydligen poppis på min tid! Nåja, var sak har sin tid ;-)
Kram!

Anni sa...

Vilken rolig länk, fast jag är inget vidare nöjd med låten jag "fick"... Ska kolla alla barnens födelsedatum också! Kul!

Anonym sa...

Njut av dina lediga dagar!

Ha det fortsatt gott!

Hälsningar!

Storarvid sa...

Hejsan!
Angående SPOTIFY listan, jag ska försöka vara så enkel som möjligt.

Det första du behöver är att få fram en länk till den lista du vill publicera.
Detta gör du så här:

Starta dit Spotify, HÖGER klicka på den lista (som du har på dataskärmens vänstra sid list)
Då kommer texten:

"Copy HTTP link"... Vänster klicka där, på den texten.
Nu ligger länken så du kan "Klista in" den exempelvis i ett TXT dokument.
OK Nu har du länken till just DIN lista.

Hur du publicerar den...
Tjaa om du gör det där du vanligtvis skriver dina blogginlägg, så gör du som vanligt.

Men om du vill att det ska se ut som på MIN sida,så blir det knepigt att förklara för jag har skrivit hela koden själv och lagt in via gadget funktionen "infoga html / Java i "layout"

Det KAN finnas färdiga funktioner jag unte känner till som kan göra detta enkelt.

Om du vill ha liknande som mitt, så är det enklaste att jag får uppgifter av dig och så skriver jag koden åt dig och skickar till dig.
Mejla mig i så fall på:
storarvid@gmail.com så fixar jag detta i ett nafs.
Vad jag då behöver veta är:
1 html länken till den lista DU vill publicera.
2 Vilken text du vill ha och vad du vill ska stå där. Du kan även lägga i EGEN text ovanför (den gråa på min sida), men den som är motsvarande GRÖN på min sida måste vara med i koden.
3 Färg på eventuell text.
4 om du vill ha med den gröna "spotify" ikonen. Den har jag skapat själv.
Sriv detta så skapar jag en kod jag skickar tillbaka via mejl. du bara klistrar in det du får av mig enligt enkla anvisningar så funkar det direkt

Humlina sa...

Härliga spikmattehälsningar till fakiren imse. "åsså" önskar jag dig en skööön ledighet.

Storarvid sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Storarvid sa...

Vi kan göra så här, så blir det enkelt..
Gör bara till "Copy HTTP link" på ditt spotify, SKicka till mig på:
storarvid@gmail.com

så fixar jag koden helt.
Sedan skickar jag mejl till dig....

Alternativt KAN det fungera om du använder Gadget funktionen "LÄNKLISTA" men då får du ingen "Spotify" bild utan bara en text..

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Har ingen aning vad som spelades i juni 1960 men jag ska fråga min mamma om hon minns.

Det är otroliga mängder mat vi äter under en livstid. Självklart spelar det stor roll vad vi stoppar i oss...

Jag är en, snart aktiv anhängare av spikmattan. Tänker beställa en så snart allt har lugnat ner sig lite runt omkring. Fast det är klart... då riskerar det att inte bli av.

Var rädd om dig!
Kram!

Storarvid sa...

PS Nu börjar jag bli tjatig. Du KAN använda funktionen Lägg till bild. Där kan du lägga till både bild och länk där.
Jag har "lekt" lite så jag har en ikon som du kan få som ser ut
SÅ HÄR

Anonym sa...

Kul test! Min låt var Stones "Honky Tonk Women" :)

Å många mediciner som gamla knaprar i sig har ofta yrsel som beverkan på köpet också:(

Önskar dig en fortsatt skön ledighet. Fridens liljor

Anonym sa...

Gomorron!
Hoppas att du också har fint vårväder att bara njuta av.Kul att kolla musiklänken som du hade här.
Trevlig helg1
i-)

Anonym sa...

Kollade och det är faktiskt en låt jag gillar! Personality! Kram