söndag, mars 01, 2009

Typ test

Jag har gjort ett personlighetstest och resultatet blev som följer:

Din personlighetstyp:

Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.


Stämmer ganska bra, tycker jag. Fast mitt yrkesval (sjuksköterska) blev ett helt annat. Men både psykolog, socialarbetare och bibliotekarie fanns med i mina yrkesfunderingar som ung.

Fast skribent blev jag, om än bara i bloggform!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Och en god skribent blev du oxå!! ;o)

Anonym sa...

Låter som en trevlig personlighetstyp!

Ha det fortsatt gott!

Hälsningar!

akajos sa...

Frågan är snarare om det går fler bussar, angående din kommentar om bloggmiddagen: http://blogg.bums.nu/2009/03/jag-ar-inte-arg-pa-svarbuss-langre.html

Krams!
CB:t

Anonym sa...

Men det var väl inte så illa alls!
Kram!

Ejsans sa...

Det var väl en bra personlighet.
Jag hr gjort det också, men mina e-postadresser var ogiltiga? Det är de inte. Det är mina egna.

Kopierade över det och lägger nog ut det. Har inget att skriva om.

Kram

akajos sa...

Tåg är bäst! Men just den här gången var det buss ;-)

Anonym sa...

Jag har gjort en sådan test inte alltför länge sedan, kanske var det samma men jag okmmer inte ihåg var jag gjorde av den. Hade också tanke på att skriva ner den. I alla fall ser jag att du fått några av "mina yrken" i din test. Personalvetare, psykolog, skribent, fotograf, bibliotekarie, socialarbetare.
Det var några av de yrken jag ville bli när jag var barn. När jag var barn så trodde janog att det vara var att bli, för så sa vi, att vi skulle bli. Inte utbilda sig eller något sådant utan vi skulle bara bli.

I alla fall ska jag också gå upp och göra den där testen, kanske andra gången.

Just nu hinner jag ingenting på nätet och jag ser att du skrivit så mycket som jag inte hunnit läsa. Får ta det som kvällslektyr i veckan.

/Margareta G

Lallis - liv och leverne sa...

Det var ett kul test och resultatet blev ju bra:)
Trodde jag ju också:)
Kram Lallis

Mia S sa...

Håller med föregående talare...en bra skribent och alldeles säkert en väldans bra sjuksköterska också !
Kram och godnatt !

Anonym sa...

Det är väl inte så bara att skriva en blogg :-)
Ha en bra dag.

Katinka sa...

Fint test faktiskt. Att fundera över yrkesval i efterhand.
Men stämmer beskrivningen av dig bra då?

Anonym sa...

Jag gjorde också en sån test för inte så länge sen och vissa saker stämde bra, andra var nog tänkt för någon annan! Kram

Anonym sa...

Hej
Kul med tester! Vet inte om jag vågar testa mig ha,ha.
-i)

Magnus Thorn sa...

Intressant. Undrar vad som skulle stå om man själv gjorde det?..

Trevlig kväll.

Anonym sa...

Inte så bara, för du gör det så bra :)

Visst är det roligt med personlighetstester!

Kram

Anonym sa...

Du har en utmaning hos mig som passar en skribent!! ;o)

Anonym sa...

Din personlighetstyp:
Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.

Tja:
Jag är lärare, inom psykiatri, har jobbat som konsult inom data och som konsulent inom missbruksförebyggande frågor. Har också jobbat lite som handledare åt chefer (mest med förhållningsattityd). Har en bakgrund som konstnär också.
Letar jag så finns det en politisk erfarenhet också.

Verkar som om jag svarat 'rätt' eller?

Kramar!

Anonym sa...

coolt test! Det måste jag prova.