torsdag, mars 12, 2009

Spikar vidare

Jag vill bara meddela att spikmattan gör susen. Om det skulle börja brinna här i huset, är det inte helt omöjligt att spikmattan är det första jag räddar. Nu när jag inte har någon hund längre. (Nämn inte detta för maken).
Jag har blivit så pigg! På två dagar! Närapå för bra för att vara sant, eller hur? Hur ska det sluta?

Idag var det en klyftig människa på mitt jobb, som föreslog bantning i grupp. Min första tanke var "aldrig i livet", jag har nämligen bantat ett par gånger, men tyvärr inte lyckats hålla vikten. Så jag hade faktiskt bestämt mig för att aldrig mer banta. Eftersom man blir så besviken när vikten går upp igen.
Nåväl, jag kände grupptrycket och muttrande gick jag med på det hela. Så vecka 13 börjas det.
Jag får tänka som så, att i sommar kanske jag slipper bada i vassen.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en väninna som har en spikmatta och hon är väldigt nöjd också!
Kram!

Anonym sa...

Vecka tretton...Hm....Kram

Anonym sa...

Jag kanske ska ge den där mattan en chans till. Den bara hänger där över en stol...

Anonym sa...

Jag vill också ha en spikmatta, det låter ju toppen.

Jag bantar inte men har lagt om kosten aningens lite. Inget godis, ingen glass, inga kakor osv. Hoppas på att våga svassa omkring i bikini, bakom den skyddande trädgårdshäcken, i sommar.
Lycka till med dina föresatser.
Kram :)

Katinka sa...

Men vad bra att spikmatan fungerar! Och bantning i grupp kanske krävs ibland trots allt. Håller på dig!

Anonym sa...

Tyckte också att spikmattan var skön och kände mig nöjd de få gånger jag testade den. har nu lämnat tillbaka den till ägaren som säkert saknade den.

Banta i grupp, hur ska det gå till? Motion, genom mat eller med båda kombinationerna.
/Margareta G

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad härligt det låter med spikmattan:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Jag har bara hört positva åsikter om spikmattor! Maken är lite sugen på att köpa en, för se om han kommer till skott;)

Banta i grupp kan ju vara en bra idé, om man nu ska banta, för trycket blir ju lite större antar jag, så då kanske det är lättare att fixa det. Sedan kanske det skulle behövas en slags efter-bantning-grupp, för att klara av att hålla vikten, och för att inte återgå till gamla vanor. En slags Pepp-grupp...typ.*som ungdomarna säger*fniss*
kan ju vara skönt att slippa bada i vassen, det är så äckligt när det gröna slingrar sig om benen*ryser*

Eva sa...

Ja själv MÅSTE jag. Ska till Kreta 22 maj och där lyser vassen med sin frånvaro....
Jag försöker utesluta vitt mjöl, potatis, pasta och godis och glass och kakor och ...och...och...
Fasen va trist det ÄR!!

Kaktusblomman sa...

Ett bantningstips: Ät GI-kost, då behöver du inte vara hungrig och får äta gott.

Kram!

Susjos sa...

Visst är spikmattan underbar!
Och visst kan det ge inspiration att ändra kosten (låter bättre än bantning) i grupp!
Heja!!

Anonym sa...

Väninnan min säger detsamma,så snart blir det en spikmatta för mig med!Banta,ja ska gå ner till sommmaren,det är redan på G ;)Ha en fin dag,kram/Bitte

Kristina Birkesten sa...

Jag har också hört så mycket gott om spikmattorna att jag nästan har bestämt mig för att inhandla en och pröva!

Vikt och bantning är inte enkelt och hålla vikten är ju det svåraste. Jag kämpar med det nu och det är så lätt att det glider uppåt..

Kan tänka mig att grupptrycket kan vara motiverande och positivt i lagom doser!

Ps. I vilket fall som helst, kliv fram ur vassen! :o)

Kramar!

bantningspiller sa...

nice blog