söndag, maj 31, 2009

Rätt person vann

Det var helt rätt person som vann Robinson. En smart och taktisk person, som hade andra kvaliteter än muskler. En som inte paktade och bytte kappan efter vinden hela tiden. Och som visade att hon var bäst när det gällde.
Jag är glad att det inte blev en storpaktare som vann, utan att det blev denna lågmälda strateg, som kammade hem vinsten istället.
Robinson är ett socialt spel, det är ingen överlevnadstävling. Det var det som Ellenor förstod och vann på.

6 kommentarer:

amlor sa...

Jag instämmer helt med dig. Hon är en mycket värdig vinnare.

Ha en skön söndag.
Kram :-)

Katinka sa...

Jag instämmer också! Rätt person vinner ju alltid liksom, annars hade de ju inte kommit så långt...

Vicke sa...

Nej, Jarmo var en bättre överlevare, han borde ha vunnit

anna sa...

jag har inte tittat på robinson , men barnen var ytterst upprörda igår!

Anonym sa...

Jag kan hålla med dig trots att jag hejade på finnen. Det gjorde jag kanske inte eftersom jag inte är så brydd men jag tyckte att det var två finalister som på olika sätt visat, det lilla jag sett, sig vara bra personer.

/Margareta G

Anneli sa...

Har inte följt Robinsson (för en gångs skull) men jag tycker att det var kul att det var en Gävlebo som vann. Ungarna tyckte också att det var rätt person som vann - och de har tittat. Jag får lita på deras omdöme.