måndag, november 02, 2009

Grekiska ugglor som kissar i Prag. Eller nåt...

Ugglor är grejen! Det kunde jag läsa i det nya numret av Elle interiör. Så denna bohemiska slarvmaja är för första gången trendsättare. För här hemma finns massor av ugglor. Till och med en uppstoppad Kattuggla, sitter det på väggen.


Här hemma finns också en samling med grekiska gubbar med extremt stora snoppar. Den samlingen ska jag fotografera en annan dag och visa er.

På tal om snoppar, så fick jag ett par frågor om konstverket från mitt förra inlägg, där två män står och kissar.
Vilka är de? Och varför gör de som de gör?
Ja, det kan man fråga sig. Jag har ingen aning om vilka de är eller vem som är konstnären.
Fotot har jag i alla fall tagit i Prag, i närheten av Kafkamuseét.
Det kanske finns någon annan på bloggen som kan svara på frågorna?

10 kommentarer:

Charlotte sa...

Min mor var en gång en stor fan av ugglor, man kanske ska säga till henne att ta fram dom igen ;-)


Ha det bra!
Kramar!

Helena sa...

Kul att vara trendig ibland... Även om det är helt oavsiktligt!

Bibban sa...

Ja hörredu nu anar jag verkligen ugglor i mossen ;))
Kram

Sarah sa...

Ugglor är fina djur!! Äger nog tyvärr inget "uggle-aktigt"! Får införskaffas! Ser fram emot att se den där snopp-samlingen!! Kraaam!

messan sa...

Oj, vad mycket ugglor du har! Misstänker att du gillar dom:)Dom andra gubbarna väntar vi på att få se:)

Tack för dina tips! Köpt torgvantar. Idag är det 14 gr vid fönstret, brrrr.
Kramis

Åsa sa...

Aha, så du är en ugglesamlare du?

fahionhaggan sa...

oj, du är ju heltrendig, vissa av dina ugglor går dyrt på tradera!

BIldgatan-Avsändare Margareta sa...

Intressant, jag har några av dem här hemma också. Sambon har några som han fått genom åren och jag kallade det för att samla, han har inte så många och då köpte jag en riktigt äkta och fin Pajala uggla till honom. Jag har precis fotat honom när jag lekte lite med kameran idag, lite lustigt med tanke på ditt inlägg.

Jag får nog ta och lägga ut honom till beskådan.

Jag ser också fram mot de där grekiska gudarna ...

Jag samlar nog inte på något, ljus och papper skulle sambon säga men för övrigt ingenting =/

Tror jag.

Susjos sa...

Så fiina ugglor! HoHo!

Pia sa...

Ungefär en gång per sekel hamnar man precis rätt. Plötsligt är man "trendig"!!! Grattis!
Vilka otroligt söta ugglor! Snopparna var mindre(öhh, större!) söta! ;o)