lördag, februari 23, 2008

Datorberoende


Så här gör man om man suttit för mycket framför datorn. Bäst att passa sig.


01. dubbelklicka på ljusknappar och andra knappar.

02. spruta spraylim mellan sidorna i tidningen så att det går långsammare att bläddra.

03. akta dig för virus när du ska ta hem saker.

04. lägg bokmärken på dina favoritställen.

05. kolla brevlådan var 10:e minut.

06. starta nyhetsgrupper på anslagstavlan på ICA.

07. hämta upp gamla saker ur papperskorgen som du ångrar att du slängde.

08. sätt upp en klocka/timglas när du jobbar väldigt hårt.

09. när du ska understryka dina känslor, lägg huvudet horisontellt och gör miner.

10. börja alla samtal med en rad beskrivande ämnet.

11. tapetsera ditt hem med desktopmönster.

12. när någonting går fel under dagen, kör en omstart, dvs åk hem, gå och lägg dig och börja om från början.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lätt att bli beroende;-))
Kramar!

Maggan sa...

Den där sista punkten önskar jag att jag alltid hade kontroll över, omstarten. Just det behöver jag ofta..
Ligger nog risigt till enligt din roliga lista.
Kram

Anonym sa...

Omstart var ett fiffigt förslag.
Beroendet är svårare att få bukt med.
Ha en skön helg.
Bloggkram från Farmor K

Anonym sa...

Tur att det inte har gått så långt för mig
Vicke

Ejsans sa...

Den sista var bra. Lägga sig och börja om.
Annars lät det illa förutom första, där har jag inställt på enkel-klick. Tror du det hjälper???

Tack för din kommentar. Nu är jag hemma igen. Lite illa var det väl, men nu är det på tillbakagång (proppar i lungorna). Trött bara men kommer ta det lite sporadiskt här ett tag.

Ha det bra och Kramar till Lilla vovven och dig försåts.

Kramelikram
Eivor

Anonym sa...

Desktop tapeter vill jag ha. ;)
Kram :-)

Anonym sa...

Ha den var bra. Jag hoppas du inte har något emot att jag kopierar det!
Kram och kanske dags att ta en omstart själv??