fredag, februari 22, 2008

Trist

Känner mig så ohyggligt håglös, eller vad man nu ska kalla det. Är egentligen lite piggare och mår skapligt, men har ändå ingen gaist.
Livet känns "blä" just nu.

Igår fick jag en rejäl utskällning, via mejl, av en man i samma föreningsstyrelse som jag sitter i. Allt beror på ett missförstånd. Men mannen lämnar både förening och styrelse pga detta.
Känns inte roligt att vara den som åstadkommit detta. Jag har förklarat hur jag menade och inte menade jag något illa. Men han känner sig angripen och anklagad av mig.

Jag har ansvarat för en försäljningskampanj och hade en hel del namn på listan, med personer som inte har redovisat pengar de fått in. Jag har bett dessa personer att snarast lämna pengarna till mig.
Den här mannen säger dock att han lämnat pengarna till mig, men han har inte bockat av sig på listan. Jag sa direkt att det var okey, det är säkert jag som har glömt bort att han lämnat in pengarna.
Jag har ingen som helst minnesbild av att jag har fått pengarna, men det är ingen stor summa. Jag kan ha blandat ihop pengarna med mina egna och jag kommer givetvis lägga denna summa till kassan.
Men det hjälper inte, han känner sig anklagad.
Trist, så det förslår!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker att det låter lite märkligt att han överreagerar så, känns nästan lite lurt. Tycker det känns som om att han inte har lämnat in pengarna, hade han lämnat in pengarna så hade det ju varit lugnt, för honom alltså, hm .
Strunt i honom nu, om du kan!!!
Försök njut av att helgen är här!!!
Sköt omm dig!!
Kramizzzzz

Anonym sa...

Personer som överreagerar har sällan rent mjöl i påsen. Strunta i honom är mitt enkla råd!
Kramar!

Gunnar Deckare sa...

Hej
Tråkigt men "shit happens".Det hör livet till.
Strunta i detta o gå vidare.

Filippa sa...

Instämmer med Znogge, om man överreagerar på det viset har man oftast dåligt samvete. Du har ju förklarat dig - mer kan man inte göra. Hoppas helgen blir en humörvändare :-)

Anonym sa...

Oj va´ trist, det här är verkligen typiskt svenskt. Vi är så känsliga när det gäller pengar även om summorna inte är stora. Förstår om det gnager lite. Man vill ju inte bli missförstådd./Rosa