fredag, februari 29, 2008

Händer och fötter

Nu börjar jag likna en pluffsig flodhäst igen. I sent gången graviditet. Jag har varit utan vätskedrivande medicin i tre dagar, för att se vad som händer, som doktorn sa.
Och nog händer det. Och fötter. För där har jag fått ont igen. Magens omkrets ska vi inte tala om. På tre dagar!
Hur kan det ske? Hur kan man svälla upp som en ballong bara sådär?

Och det är så tungt att andas, för magen är så tung, så tung. Visste jag inte bättre, så skulle man kunna tro att en förlossning är nära. Efter en rekordkort graviditet på tre dagar!

Fast nu vet jag åtminstone, att värken i händer och fötter har ett samband med svullnaden. Jag har haft tre värkfria veckor, under tiden som jag åt medicinen. Och glad för det är jag.
Men nu har jag som sagt trillat dit igen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Betyder det att du behöver börja äta din medicin igen????
Kramizzzzz o krya på dig!!!

Ejsans sa...

Det var mycket på 3 dagar. Jag brukar svullna upp också till och från, men inte så mycket och jag har inte ont. Är du säker på att du inte.... Nää.

Visst är det pinsamt att missa tiden, speciellt när jag var där i god tid innan. Blev väl kortslutning någonstans och det var innan jag såg fåglarna.

Tack för din kommentar.
Bra. Ut med kameran, det finns mer än man tror där.

Trevlig Helg

Kram /Eivor

Anonym sa...

Jisses! Vad läskigt! Får du nån läkarhjälp då?!!! Hoppas du slipper värk... trevlig helg! sköt om dig. MVH & kram från KLoktok

Anonym sa...

Det är alltid intressant och skönt att få veta vad problemen kommer ifrån./Rosa

Anonym sa...

Oj, svullna upp så mycket på kort tid? Hoppas det ordnar sig. Önskar dig en trevlig helg.

MVH Pinglan på AB

Anonym sa...

Men då måste du väl medicinera igen eller... För så kan du väl inte ha det?!
Kramar!

Anonym sa...

Jag lider med dig. Hoppas du har snabb återbesökstid så att du får dina vätskedrivande igen. Det är ju väldigt tydligt att du behöver dom. Jag håller tummarna och säger som du sa i en kommentar till mig: Du är så god och fin och ska inte behöva ha det så här.
STOOOR KRAM

(Din kommentar betyder så mycket för mig. Stort Tack!)

Anonym sa...

Fy så jobbigt, krya på dig!
Hoppas du får medicin igen, så du kan må bättre.


Kram:)

/Madonnan

Anonym sa...

det låter jobbigt det där. Har det med hjärtat att göra tror du, eller njurarna, eller nåt annat?
Hoppas du får ordning på eländet snart hursomhelst.

kram!

Anonym sa...

Hoppas du kommer att må bra framöver.

Ha det gott (trots allt)

Anonym sa...

DU peppar mig vännen. Du skriver så varma och fina kommentarer hos mig. Du är så förstående och empatisk.
Hoppas det känns bättre för dig idag och att du får en skön söndag.
KRAM :)