söndag, mars 02, 2008

LillaVovven gästbloggar: Räknar stegen

Matte och husse har skaffat sig varsin stegräknare. Det är jättebra, tycker jag. För då får jag gå två långpromenader varje dag. För de går inte så ofta tillsammans, för husse tycker att matte går för sakta. Mig gör det ingenting, att hon går sakta. För då får jag mer tid att lukta.

Sen är husse väldigt förvånad, för han har trott att han går mycket mer än matte. Men de går ungefär lika många steg varje dag. Där fick han!

På onsdag ska jag visst vaccinera mig, säger matte. Hos den där besvärliga veterinären. Nu har jag inte varit dit på länge, för jag mår så bra. Det är faktiskt ingen som kan tro att jag är hjärtsjuk.

Sen har jag hört matte prata om hundpensionat och Italien. Kan det vara så att jag ska till ett hundpensionat i Italien? Skulle inte tro det. Det är nog jag som ska till ett vanligt hundpensionat, när matte och husse åker till Italien i april.
Men de har inte frågat mig, om jag har lust med det. Så är det att vara hund, man får finna sig i det mesta.

Känner ni några läckra tikar, kan ni väl säga åt dem att åka till mitt hundpensionat i april. För lite roligt ska man väl i alla fall kunna få!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du, jag har varit på två pensionat. Det första var gräsligt och jag var ett vrak när Matte och Husse hämtade mig! Men det andra, det gillade jag och där fanns det gott om tikar! Hoppas du har samma tur!

Jag ska snart också vaccinera mig. Det måste vara gjort före den 15 mars... Snart alltså!

Voff!

Anonym sa...

Stackars lilla vovve som inte får vara hemma där det känns bäst.Vet en hund som blivit portförbjuden på ett pensionat. Han var så besvärlig. Men tror du det hjälpte? Nej det finns fler pensionat där de inte kände hunden. Så han hamnade på pensionat i alla fall.
Hoppas du hittar någon snygg tik att vila ögonen på i alla fall.
Bloggklapp frånFfarmor K

Anonym sa...

Det är inte lätt att vara hund, din stackare. Man får hoppas det är tänkt så att du får semestra i Italien och husse och matte får pröva på "koncentrationslägret".
Skulle det nu inte vara så kan du alltid vända dig till mig så ska vi nog kunna lösa det juridiska, du och jag.
Jag håller tummarna för att din semester blir i Italien!

*kliar dig i pälsen* :)

Anonym sa...

ja det är ju det minsta dom kan göra för dig när dom sticker iväg och förlustar sig själva så där italienskt.

håller tummarna för tjusiga tikar lille vän!
:-)

Anonym sa...

Vovvsingen svarar:
Stackare, ska du vaccinera dig, det gjorde jag för länge sedan och det gjorde inte ont. Jag har aldrig bott på pensionat, du måste berätta när du kommer hem om det var några snygga tjejer där!!!
Voff på dig!!

Anonym sa...

Kikar in med ett voff och önskar godnatt! Sköt om dig & de dina... Fridens lijor & hundben från KLoktok

Maggan sa...

Min matte är så blödig så jag verkar aldrig komma iväg på något pensionat med allt betalt. Jag skulle gärna flirta lite med damerna och morra åt en och en annan hane, men jag får nog göra det från hemmaplan vad det verkar. Matte pratar om bilsemester och att leta efter hotell där jag också får bo, det lär finnas en del sådana i vårt land.
Vi får väl se vad hon hittar på.. vad gör hon inte för att slippa separationsångesten ifrån mig?
Kram Voff