fredag, februari 13, 2009

Ingen otursdag

Fredagen den 13:e har ändå varit rätt skaplig. Än så länge. Fast dagen började med lite strul på jobbet. Och jag kan bara skylla på mig själv. Det man inte har i huvudet, får man som alla vet ha i benen.
Så det blev några extravändor. För att jag hade glömt bort att en dam ville ha besök lite senare än vanligt idag, och till ett annat besök tog jag med mig fel nyckel. Sen gick jag närapå vilse i ett stort p-garage.

Jag var lite rädd att dagen skulle fortsätta så, men det började bättra sig redan vid lunch. Då fick jag smörgåstårta, som en 102-åring bjöd personalen på. Det är en pigg och alert dam, som häromdagen åkte till frissan, för att bli fin i håret till födelsedagen.

När jag cyklade hem började solen skina och det var nästan lite vår i luften. Då gick det väldigt lätt att trampa.

Jag har också fått ett mail med några frågor om mina biljetter till Sissela Kyle, som jag har skrivit om tidigare.
Nu håller jag tummarna för att de blir sålda.

4 kommentarer:

Storarvid sa...

Nää den här dagen utmärker sig säkert inte från andra dagar..
Lyssande på rtadion och statistik från larmcentralerna. De bekräftade att detta garanterat är en HELT vanlig dag.
HA EN BRA HELG, DET ÄR DU VÄRD!

Anonym sa...

Titta gärna in hos mig och tävla om kärlekste och musikresa. Trevlig allahjärtanshelg!

Anonym sa...

Skönt att dagen avlöpte hyfsat väl! Nu återstår det bara att sälja biljetterna också så är helgen i hamn!
Kram

Anonym sa...

För mig som är häxa så är tretton lyckotalet.

Sissela Kyle är en verklig favorit. Lycka till!