tisdag, februari 17, 2009

Rapport från ett vinterkräk

Jag vill bara meddela att vinterkräksjukan är en magstark historia!
Snacka om detoxkur. Ofrivillig. Tur att man har lite fettdepåer att ta av. Nu förstår jag också varför de finns.
Idag hoppas jag kunna överge skorpdieten. Den är liksom lite torr och enahanda.

Förutom skorpor, har de senaste dagarna bestått i ett evigt vandrande mellan olika sovplatser. Jag gör som hundar. Sover nån timme i soffan. Reser mig upp och lägger mig helt tvärtom i soffan. Sover nån timme på det viset och går sen till sängen och lägger mig.
Efter nån timme där reser jag mig upp och lägger mig tvärsom. Men fötterna i huvudändan. Varför jag håller på så har jag ingen aning om.
Det är väl något som är programmerat i reptilhjärnan och som kommer fram i situationer av det här slaget.

Under sömnen har jag drömt en massa konstiga drömmar. Om det gick att filma mina drömmar, skulle man kunna tro att det var en examensfilm från Konstfack. Så konstiga är de!

Inatt har magen låtit som en tvättmaskin på högvarv. Tur att vi bor i eget hus. Hade vi bott i lägenhet, hade nog grannarna klagat.
Nu har den gått ner på låga varv, men gör förbaskat ont. Tror bestämt att jag måste ta en sovrunda igen.

9 kommentarer:

Mia S sa...

Men vad skönt att höra.. att du är på bättringsvägen.. peppar, peppar !

Magsjuka/kräksjuka är verkligen inget roligt... och visst är det märkligt att DÅ kan man rasa i vikt minsann (mot sin vilja).. en sån där kräksjukaperiod för flera år sen tappade jag 6 kilo i vikt på en vecka.. helt sjukt !

Hoppas att du kan få i dig något annat än skorpor idag.
Kram och du är saknad här i bloggvärlden !

Mia S sa...

ps.. glömde ju.. när jag behöver få skratta lite, då går jag in på din andra blogg.. hon är rolig hon, ditt alter ego ! d.s

imse sa...

Tack MS för att du påminde mig om henne. Hon har varit i vila allt för länge nu. Jag har väl inte varit tillräckligt schizofren.
Men idag har jag återuppväckt henne!

Maggan sa...

Jag går ågren bara av att tänka på det du har gått igenom. Jag skulle hamna på sjukhus och få akut dialys, nej det får inte drabba mig.
Men glad är jag att du är på bättringsvägen. Konstigt att de inte kan hitta något som hjälper mot skiten.
Kram

Katinka sa...

Jag tycker jättesynd om dig ska jag säga! Har ju precis varit där själv och kan meddela att det kommer en ljusning snart. Magsjukan går över, men den tar förbaske mig god tid på sig måste jag säga.

Själv vandrade jag dock mest mellan säng och toalett, men ditt vandrande uppfyller nog någon funktion!
Krya på dig!

Anonym sa...

Hoppas att du snart känner dig bättre men årets upplaga av maginfluensan verkar vara tämligen envis och krävande...

Jag sover oftast oroligt och drömmer så konstigt när jag är sjuk, speciellt om jag har lite feber.

Krya på dig ordentligt nu!

Tant Janet sa...

Fy jag hatar kräksjuka, men skönt att det börjar vända. DU verkar åkt på en rejäl omgång.

Ejsans sa...

Stackare som inte blivit bra ännu.
Men jag har hört fler som gått länge med det i år.
(Hoppas den inte börjar centrifugera. Ursäkta kunde inte låta bli)

Krya på dig

Kram

Kristina Birkesten sa...

Jag må ju säga att tassa runt som en vovve och sova på olika ställen samt äta skorpor inte låter som någon höjdare!

Men det antar jag att du har kommit på alldeles själv..

Huva, jag känner med dig! Krya på dig fort!

Kramar!

Ps. Kanske tur att du inte kan filma dina drömmar, med tanke på vad konstfack pysslar med nu för tiden!