onsdag, februari 18, 2009

Vadå negativ?

Undrar om senaste månadernas oflyt kommer att fortsätta?
Kommer jag att bryta båda benen, så att jag inte kan delta i resan till Skottland i april?
Eller kommer jag att få en tegelpanna i huvudet, så att det slår slint på riktigt och jag inte kan vistas i möblerade rum?
Lite positivt tänkande efterfrågas härmed. Hur jag nu ska kunna uppbåda något sådant?

Att potatis inte är att rekommendera efter svår vinterkräksjuka, är något jag kan skriva under på.
Jag har fått förslag på kokt ris, men jag säger som ungdomarna, det går fetbort!
Jag har svårt för kokt ris i vanliga fall, nu känns det stört omöjligt att tänka sig riskorn i munnen.

Kokt fisk kan jag tänka mig, men har faktiskt inte ens orkat masa mig ner för källartrappan, för att se om frysen behagar innehålla någon fisk. På eftermiddagen ska jag dock skärpa till mig och göra ett besök på källarvåningen. Det är kanske då jag bryter benen!

Till lunch har nu intagits en liten tallrik köttsoppa. Det smakade förstås gudomligt och jag hoppas att det inte innehöll något som var mumsmums för virus och bakterier.

Utvärtes har jag gjort en hårinpackning av ägg, olivolja och honung. Skall strax sköljas ur.
Håret har nämligen också drabbats av en svacka och ser tämligen risigt och eländigt ut.

Får jag lite stil på risbusken på huvudet och med ett par kilo lättare kropp, så kanske jag kan få fram någon positiv tanke framåt kvällningen.

9 kommentarer:

Mia S sa...

Hahaha... positivt tänk var det... här ska det inte brytas några ben !

Den där inpackningen lät som något jag har hemma... hur mycket av varje behövs ? (massor med hår på den hära personen).

Kram ..

Anonym sa...

Har du hett ÄGG, OLJA OCH HONUNG i håret??? Och HUUUR hade du tänkt att få bort den sörjan? :)

imse sa...

Men snälla Myntdrottning, här i de civiliserade trakterna har vi något som kallas dusch!

Susjos sa...

Men stackare,vilken oändlig TID det verkar ta innan kräksjukan ger med sig!
Krya på dej...
Kramar till dej genom cyberrymden...för kräksjuka,det vill jag inte ha!

Maggan sa...

Du är rolig mitt i eländet... men du nu kan det bara bli bättre och bättre. Själv har jag mitt elände kvar, på fredag gastroskopi igen. Jag oroar mig och mår skunk av bara tanken på dagarna som så hastigt krymper.
Hoppas nu att köttsoppan landade där den skulle och höll sig kvar. Energi är vad din nu utarmade kropp behöver.
Kram

Katinka sa...

Nä, nu vänder det allt för dig tror jag! Inte känna så! Dig kan man nog alltid ha i möblerade rum tror jag.

Anonym sa...

Fy för kräksjukan. Det tar ju låång tid innan man för tillbaka all kraft! Gå nu försiktigt så alla ben och allt annat ät helt när du ska iväg! Kram

Kristina Birkesten sa...

Ge nu tusan i att bryta några ben också! Positivt tänkande var det ja, lätt som en plätt!

Hoppas köttsoppan får stanna kvar utan vare sig centrifugering eller tumlande... och att din risbuske är lite mindre risig!
Kramar!

Anonym sa...

Hej
Efter tider att oflyt så brukar det alltid komma tider med flyt. Och det är väl dags för Dig nu kan jag tro.
Oj vad många jag har hört om som fått vintdekräksjukan i år! Verkar inte vara trevligt.
i-)