fredag, februari 20, 2009

Nytt spår

På spåret åker snart in på ett nytt spår. Lite tråkigt, tycker jag, som precis lärt mig uppskatta programmet. Hade länge väldigt svårt för att titta på det, då jag inte är speciellt intresserad av tävlingsprogram. Men nu sitter jag som klistrad, varje fredag.

Nu spekuleras det vilt om vilka som ska ersätta radarparet. För mig är Peter Settman ett naturligt val, men han kan ju inte leda alla program. Ann Lundberg är också en trivsam personlighet, som skulle passa bra. Eller Lasse Eriksson.
Det finns många tänkbara. Och otänkbara!

Tänk förresten att en semla kan smaka så bra! Jag har precis just nu övergivit vinterkräksdieten och smällt i mig en semla. Jag gick förbi konditoriet på hemvägen och kunde helt enkelt inte motstå synen av semlor.
Men jag får stå mitt kast. Kan bara hålla tummarna för att magen inte reagerar.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Om det kändes bra att äta semlan så kommer det att gå bra!

Själv tror jag att programmet kommer att tappa rejält med nya programledare. Se bara på hur det gick med "Så ska det låta"!

Kram!

Nonna sa...

Håller tummen att din "kräkperiod" är över! Som tur är har jag inte så stor passion för semlor. Tänker på kalorinivån men du har ju kräkts bort en massa kilon...o visst måste vi få käka mumsigt ibland. Programledare är lite svårt
Lasse Berghagen kanske är svårraggad, Lasse Kronér är ju suverän, Kattis A, Linda Nyberg och det finns säkert många fler..
Ser fram emot Så ska det låta för jag älskar musik!
Kram Nonna

Susjos sa...

Visst är "På spåret" bra! Trist bara att jag jobbar en hel del helger,så jag ska helt enkelt strax ta mej till jobbet i stället....
Trevlig helg!

Anonym sa...

För mig finns det bara ett par som ska leda det programmet. Utan dem är det inte på spåret.

Katinka sa...

Åhh, jag håller också tummarna för dig och hoppas verkligen att semlan får stanna kvar i magen nu. Men det får den säkert. Man känner ofta inte för att äta något efter vinterkräket om man inte tål det.

Anonym sa...

Jag älskar "På spåret", har följt det i 20 år. SVT´s absolut bästa program.
Utan Ingvar och Björn blir det kanske inte lika kul, Ingvar är ju den som skriver alla kluriga och finurliga ledtrådar till programmets resor. Makalöst bra gjort!
Det är ett frågeprogram av hög klass och jag blir så attans glad när jag lyckas pricka in något. Nästan alltid rör det just musikfrågorna eller någon "utomlandsfråga".
Efter finalen i dag skrev jag till SVT: En säsong till tack! Och med Ingvar och Björn!

Har du haft vinterkräket? Stackars dig och måtte semlan stanna på plats. Ska in till stan på tisdag och tänker kosta på mig en rackarns fet semla att ta med hem. Det lär bli den första och enda för säsongen och då tar jag den maffigaste som finns med äkta fet fin grädde. Dreglar redan nu. *fniss*

Krya på dig och sköt om dig.

VARM KRAM :)

Mia S sa...

Ha ha.. modigt att klämma ner en semla !
Hoppas att det gick bra och att den smakade gott...
Ha en bra lördag (för det är det nu så här mitt i natten )
Kram..

Anonym sa...

ja det finns många att välja på, jag hoppas att du får en trevlig helg nu

Eva sa...

På spåret utan Ingvar och Björn kommer att spåra ur. Kan inte tänka mig några andra programledare!

Anonym sa...

Jag håller med dig och jag är en stor "På spåret" tittare och på programmet är helt enkelt Ingvar Oldsberg och Björn Hellberg. Har svårt att se någon annan som programledare hur bra de än är. Vad jag har förstått är det Ingvar som själv skriver klurigheterna och det är nog inte lätt att klara av det.

Lasse Eriksso och Peter Settman, visst passar i programmet med en blandning av humor och kunskap. Anne Lundberg har jag svårt att tänka mig eftersom jag absolut inte ser henne i kategorin humor. Däremot är hon en bra programledare.

Semlor, ja nu är det dags för mig att få vinterkräksjukan. Har skrivit åtminstone två inlägg tidigare om mitt "förhållande" till semlor, är kanske dags för ett nytt på tisdag.

I alla fall trevligt att din kräksjuka gått över.

/Margareta G

Anonym sa...

Åh, vad gott med en semla.

Önskar dig en riktigt trevlig helg! Ha det så gott!

Kram!