fredag, augusti 21, 2009

Fett svett

Idag har det varit en sån dag. En sån dag när jag svettas kopiöst. Jag vet att det är åldersrelaterat, men inte desto mindre jobbigare för det.

Jag förstår inte vad det ska vara bra för? Till exempel att svettas så till den milda grad. Jag skulle kunna agera brandspruta såna dagar.

När man då står hemma hos patienter iförd plasthandskar och plastförkläde, så känner man sig inte till sin fördel precis.
Mellan besöken cyklar jag som en vilde i blåsten, för att försöka torka upp, åtminstone något.

När jag kommer hem slänger jag upp dörrar och fönster på vid gavel. Det går ju an denna årstid, men i vintras höll jag på att frysa ut maken.

Jag har ju skrivit om de här bekymren tidigare. Föreslog då inrättandet av en hormonminister. Dock verkar inte Fredrik Reinfeldt ha nappat på min idé. Hans fru är väl för ung.
Men vänta bara Fredrik, det kommer en dag då du också blir utfryst!

12 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Ja, man kan ju undra varför de där hormonerna ska ställa till det med just svettningar?

*ler*
Ha en fin kväll, vännen
kram Lallis

Pinglan sa...

"Hormonminister", haha det var ett bra ord.

Jag har inte kommit upp i din ålder än men det är bra att bli förvarnad.

Ha en riktigt go´ helg nu och dina svettningar avtar snart.

Kram!

Pinglan sa...

Hej igen:

Ja menar att jag hoppas att dina svettningar avtar snart, så att du känner dig bekväm.

Kram igen.

Bibban sa...

Hormonerna spelar mig stora spratt ska jag säga...när det är jättekallt så är jag jättevarm..svetten sprutar ur armhålorna och ingen förstår mig..lite synn om oss är det eller hur? Stadsministern får nog snart sina fiskar varm hehe;)
svettiskram ferån mej
Bibban

trollpackan sa...

Hmm...ja...det sägs ju att träning och motion lindrar..
Har du provat?
Jag har inte några nämnbara problem egentligen, och jag håller ju igång. Vet inte om det kan sägas vara en vetenskaplig undersökning egentligen*fniss*, jag kanske får värre problem senare.
Men jag tror att det kan vara lite genetiskt också, min mamma hade inte så stora problem heller...

Znogge sa...

Hormonminister! Tack för ett gott skratt mitt i allvaret!

Kram!

anna sa...

alltså idag har jag svettats jag med, som om jag hade suttit i en bastu konstant, det måste vara något i luften idag som gör att svettkörtlarna go bananas!

kloktok sa...

Låter riktigt besvärligt:(

Hoppas det lugnar ner sig på svettfronten...

Sköt om dig.
MVH & kram

Babsan sa...

Jag gav upp och äter hormoner OCH mår utmärkt!

Gunnar sa...

Hej
Ja en sån minister vore inte dumt!Detta är ju något som normalt drabbar kvinnor mest men jag har också upplevt det när jag fick hormonbehandling, så jag vet ung hur det känns.
Trevlig helg!
i-)

Åsa! sa...

Mmm, utfryst har jag blivit på jobbet genom åren av vissa kvinnliga kollegor, utan att det varit något ont menat med det. Antar att det blir min tur också att frysa ut tids nog:)

Sanne sa...

Vet precis hur det är...