fredag, augusti 14, 2009

Tokshopping

Idag hade jag tänkt tokshoppa. Det tänker jag ofta, men det brukar aldrig bli av.
Och vad tror ni hände idag? Jo, det vanliga.

När jag kliver innanför dörrarna till affär nr 1 blev jag kissnödig.
I affär nr 2 fick jag ett blodsockerfall.

Affärerna ifråga var Brödet & Fiskarna och Överskottsbolaget.

Så värst mycket shoppande blev det alltså inte. På B&F köpte jag ingenting. På Ö&B köpte jag ketchup och olivoja.

Sen åkte jag hem, knaprande på ett par sockerbitar från sockerpåsen, som jag alltid har med mig.

Det var min tokshoppardag det.

13 kommentarer:

Znogge sa...

Vilken otur att det blev just så nu när du var laddad och plånboken tjock! Men det kommer fler tillfällen så klart.

anne sa...

Men så tråkigt! Du skulle vara bättre förberedd när du har en så viktig uppgift att uträtta! :)

Pinglan sa...

Hoppas du mår bättre nu ikväll. Tänk vad pengar du sparade på att inte tokshoppa.

Trevlig helg!

Bibban sa...

Tråkigt och synd om dig..men billigt blev det ju, och det är ju inte alla gånger det blir det när man shoppar;)
Hoppas du piggar på dig snart..

trollpackan sa...

Tja...det blir iallafall billigt om man ska säga något positivt om det.

amlor sa...

Den shoppingen passar min plånbok utmärkt. :-)

Nej vars, tråkigt att det inte gick bra, hoppas det går bättre nästa gång.
Ha en skön fredagskväll.

Kram :-)

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad trist vännen!
Hoppas att det känns bättre nu!
Kram Lallis

kloktok sa...

Ja, ibland blir det ju inte alltid som man tänkt!:-O
Vill önska trevlig helg!
Ha det gott & sköt om dig.
MVH & kram

UnderCover sa...

På't igen idag då eller?

Trist när det inte blir som man tänkt. Hoppas du får en riktigt skön helg, med eller utan shopping

Vicke sa...

Då är säkert gubben glad att det är sällan som du tokshoppar

Katinka sa...

Wow! Du är ju beundransvärd! Hur gör du? Själv kommer jag ifrån varenda butik med massor av kassar utan att riktigt ha förstått hur det har gått till ju....

anna sa...

konstigt att detta aldrig hämder mig, när jag tokshoppas så handlar jag mer än jag orkar bära, vi kanske skulle handla tillsammans någongång för att balansera det hela lite!

Anonym sa...

Jag sitter här och skrattar åt ditt elände för jag har min mage som inte har blivit klok. Gå in i en affär och genast börjar den konstra... aldrig förr har jag väl fått gå så ofta på toa, det är dialysen som ger den här effekten.
Så inte blir det så mycket handlande av. Idag var vi in till stan för att köpa en ny laptop till mig. Den första vi köpte den fick jag spunk på, tangentbordet var för litet och jag tryckte alltid fel och lusten att skriva gick fetbort som ungdomarna säger nu för tiden.
Nu håller maken på och donar med min nya laptop modell lite större och det blir nog hiiimla bra tills jag hamnar på sjukhuset.
Jo, vi var tvungna att åka direkt hem så att jag fick skynda mig på toan, för djävligt från förstoppning till detta som är lika besvärligt.
Många kramar Maggan livsglimtar