lördag, augusti 15, 2009

Wroom

Idag har här skådats motorcyklar i mängder. Den årliga trivseltraditionen "Mälaren runt", har nämligen ägt rum denna dag. Uppemot 20-25000 motorcyklar skulle visst deltaga. Jag har nog sett merparten av dem.

För jag har jobbat idag och när jag jobbar helg, är det arbete i hela kommunen som gäller. Mycket bilkörning alltså.
Vägarna har också varit kantade av folk, som var ute i det fina vädret, för att titta på spektaklet. De flesta nerslängda i en campingstol, med picnickorgen i närheten.

En stor del av motorcyklisterna stannar alltid i vår stad, för att festa och umgås på kvällen. Imorgon eftermiddag går så färden tillbaka till de olika hemorterna. Då jobbar jag också, så jag lär få titta på och trängas med dessa ekipage en dag till.

8 kommentarer:

Pinglan sa...

Kan tänka mig att det har varit mycket brölande från motorcyklar idag i din stad. Sov gott inatt och ha en fin arbetsdag imorgon!

Bloggsvar. Njaee man kan nog dansa till båtdunk om man vill, hihi. Ha det så gott!

Ejsans sa...

Avundas dig inte. Här är det nog med moppar som trimmats till max.
Men vet man om det så blir det nog annorlunda.

Svar: Det var snällt att du vill ha mig kvar. För se av mig blir du inte.

Ha det gott
Kram

Gunnar sa...

Hej
Såg nåt reportage på TV att det säljs många motorcyklar nu. Det är nog kul fast jag håller mig nog till 4 hjul.
Hoppas du får en skön söndag!
i-)

Vicke sa...

Då fick du se många fina bågar kan jag tänka mig

Helena sa...

Man får ta det positiva med det negativa. Trängsel men kanske en smula ögonfröjd oxå! Hoppas du har en bra jobbarhelg! Kramix

kloktok sa...

Oj, det var en himla massa motorcyklar i omlopp!
Hoppas du kommer fram utan problem!
Ha det gött & sköt om dig.
MVH & kram

Katinka sa...

Mmm, jobbigt att trängas med de dock.
Och vist, hör av dig så kör vi en shoppingkurs! Jag är expert!

Znogge sa...

Oj då! Det kan man kalla liv och rörelse!