onsdag, oktober 31, 2007

Bus och vatten

Jag är trött. Satt hela kvällen igår på akuten, med min mamma, som hade drabbats av hjärtsvikt. När vi nu äntligen lyckats få in svärmor på ett äldreboende, är det dags för nästa prövning.

Har ni tänkt på att man alltid håller på och tar hand om någon? Först är det barnen, sen föräldrarna, sen blir det barnbarnen och så fortsätter det tills man själv blir omhändertagen.

På natten blev jag väckt två gånger av LillaVovven, som med envishet krafsade på ytterdörren. I det läget har man inget val, det är bara att gå upp och öppna dörren. Alternativet är förmodligen en hög på golvet.
Och det är bara jag som hör när han krafsar. Märkligt...

Nyss ringde det på dörren. Utanför stod tre småttingar i peruker och svarta kläder. "Bus eller godis", var valen jag fick. Inte hade jag tänkt på att köpa hem godis till idag. Fast jag hittade till slut några karameller i en burk, långt inne i skafferiet.

Jag har ju snöat in på det här med energier, just nu. Med tanke på mitt nyvaknade intresse för Reiki, bland annat.
Något som också är intressant är dr. Emotos forskning om vatten. Han har påvisat att vatten påverkas av tankar och känslor. Gå in och läs här och här.
Och tänk då på att människokroppen består av mycket vatten. För att inte tala om vår planet. Det är fascinerande tankar som väcks, när man läser om sådant.

9 kommentarer:

Anonym sa...

??? Vatten??? Får mig att tänka på när jag jobbade på förlossningen. När det är fullmåne så kom ofta flera fullgångna mammor in med vattenavgång?? Vid fullmåne förändras lufttrycket i luften...
Får nog kolla din länk :)
Det där med att ta hand om käner jag väl till, svärfar, svärmor, mamma pappa och nu börjar så smått mina nya svärföräldrar och ena syster vilja ha mig som "rådgivare" Förutom då mina tre barn och barnbarn. Jag undrar om vi inbjuder till det för att vi arbetar i vården?
Kram

Anonym sa...

Jag håller på att läsa den där pdf-filen du hänvisade till igår, den om healing. intressant! Bägge mina systrar är healare och dessutom duktiga sådana. Jag blir alldeles varm och go när de håller på med mig. Tyvärr är mina sjukdomar sega men vem vet hur jag skulle vara utan deras healing?

Jo, jag skulle vilja vara privatdeckare, jag tror att jag kan smälta in överallt och fota utan att någon bryr sig.

;o)
Det vore något det! Och så skulle jag tjäna massor av pengar!

Ha det gott! /Katrin

Anonym sa...

vet du, jag är i stadiet att ingen just nu behöver mina tjänster, mina föräldrar gick bort för flera år sedan, två av barnen utflugna, inga husdjur, inga barnbarn... men det kommer en dag med barnbarn och full karusell igen... :)

ha en underbart skön kväll

Anonym sa...

Jag har också haft en massa barn som ringer på och säger bus eller godis. Som tur är så har jag mängder med godis för min dotter äter aldrig upp det hon får på lördagarna. Högen bara växer.

Anonym sa...

Det var ingen som ville busa vid min dörr igår.

Att ta hand om varandra är en bra mänsklig egenskap.

Tack för dina besök på min blogg.

Önskar dig en fin torsdag.

MVH

Anonym sa...

Imse, så är det, i en period i livet är man förälder til sina barn och sina egna föräldrar samtidigt. Ang. kommentar hos mig:
Imse, jag är nog litet för seriös för lekstugan på Rosenbad. Ansvar borde höra till regeringsstyret, alltför många däruppe leker med nationen och människornas liv. Utförsäljning av statliga företag till andra stater är ett exempel, Asiatiska och Arabiska stater kommer att köpa OMX - från svensk statligt ägande till utländskt statligt ägande. Och - ärligt talat - jag skulle inte varken stå ut eller kunna leverera nåt i den miljön. Men jag tackar för den inbyggda komplimangen. Uno

Anonym sa...

Vi har sluppit buset i år och tur är väl det för något godis finns inte hemma. Jo förresten vi har också några karameller i skåpet. De har kanelsmak och är fullständigt oärliga!
Kram!

Anonym sa...

Undrar om det inte var Dr Emotos bok jag fick låna av Millanmill. Där var vattenmolekylen fotat under påverkan från olika energier och det var gudomligt vackra bilder sida upp och ner.
Jag har själv gjort en del tester med healing energin och har även skickat healing till andra långt bort. Det är så mycket som är spännande och borde få sk vetenskapsmän att lägga manken till. Jag menar det var ju ingen som såg atomen från början heller men efter åratal av forskning så fick de till det hela. Samma gäller väl de här energierna som vi har omkring oss, de syns inte går inte att ta på men de finns.
Kram Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com

Ejsans sa...

Hej
Iget bus elelr godis här. Gick bra ändå.
Tack för din kommentar. Men läkare hjälper inte i det här fallet. Ja febern eventuellt, men tror det är på bättringsvägen.
Ryggen är som den är sedan 15 år tillbaka.
Ha det gott
Kram till Lilla vovven också