tisdag, juni 14, 2011

Nytt namn

Tack för alla fina kommentarer, som jag hela tiden får. Och som jag är så dålig på att besvara, just nu. Hoppas på bättre bloggtider, så småningom. När allt har lugnat sig. När jag har landat, både i mitt nya liv och min nya lägenhet. Nu är det hela tiden så mycket som ska fixas och ordnas.

Och jobbet ska vi bara inte tala om. Nä, då gör vi inte det ...

Nåt vi ska tala om är att jag fått mitt nya efternamn godkänt. Så nu heter jag Bertilsdotter. Men det för ju också med sig en del praktiska bekymmer. Nytt körkort ska ordnas. Namnet ska ändras både här och där. Jag ska lära mig att både säga och skriva det.

Men som sagt, bättre tider ska komma!

14 kommentarer:

Susjos sa...

Fint namn :)
Ta det lugnt du...vi finns kvar :)

messan sa...

Oj, här har det hänt saker läser jag. Hoppas du har det bra i din egna lägenhet och att du hinner njuta av vår underbara sommartid.
Varm kram

Pennelina sa...

Flott!

Kram <3<3<3

Anonym sa...

Jag har provskrivit ditt nya namn. Avslutet är svårast men övning ger färdighet.

Lycka till.

E.S

Lisbeth sa...

Det är så fint när man gör nya efternamn med hjälp av släkten
Tar nog ett tag innan dina vänner säger rätt
Ha det bra

Anonym sa...

Grattis till nya namnet. Jag skulle kunna ta mig namnet Bertilsdotterdotter jag... ;)

Gunnar Deckare sa...

Hej

Det var ett fint efternamn. Jag tycker att alla efternamn som har slutändelsen -dotter är vackra.skulle inte ha nåt emot om min dotter hette gunnarsdotter.

Jag har äntligen kommit på hur det här med Följa bloggen fungerar och har lagt till mig i raden av dom som följer din blogg.

Znogge sa...

Bättre tider är redan på gång tycker jag!

Kram

Charlotte sa...

Jo det är inte så 'bara' att flytta, få iordning på allt så att det funkar...och dessutom att lära sig det nya namnet som är för övrigt jättefint!

Så jag håller med Znogge att bättre tider redan är på gång !

Kram kram!

Charlotte sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Charlotte sa...

Tog bort ena kommentaren för det är ju himla onödigt med dubbla ;-)

kloktok sa...

En riktig nystart du gör med andra ord. :)
Inte illa!
HA det gott & sköt om dig.
Fridens & kram

Huskatt sa...

Härligt!
Och ta de piano, bloggar gör man när man känner för det.

Gunnar Deckare sa...

Jag har med Dig som en blogg jag följer på Twitter. Men jag undrar om du inte klickar på symbolen Dela på Twitter när Du gjort Ditt inlägg? Det är lite omständligt att se dina inlägg eftersom man måst gå över Din profil.