fredag, juni 10, 2011

Full rulle

Har haft ett par galet hysteriska veckor på jobbet. Massor, massor med vårdplaneringar. Och på sjukhuset är de visst också galna. Flyttar patienter hit och dit. När vi kommer för att vårdplanera är det ingen som vet någonting. I bästa fall vet de om patienten finns på avdelningen. Jag sa i bästa fall ....

Hela mitt liv är ju rätt galet och hysteriskt, så det är väl inte konstigt att även arbetslivet ter sig likadant.

Min lilla kissekatt har nu flyttat till ett annat hem. Jag tror att han får det jättebra där. Det verkade som om det blev kärlek vid första ögonkastet. Från båda håll.

Och på söndag får jag träffa min kärlek, valpen Kezzi, drygt 5 veckor gammal. Jag är redan kär i honom och jag hoppas att känslorna blir besvarade.

Sen har jag en hel del grejer kvar att packa upp och böcker ska hämtas från mitt förra hem. Så några fritidsproblem existerar inte för tillfället.

6 kommentarer:

Nonna sa...

Bra att du har något att syssla med jag vet att annars kan det bli tråkigt och sorgligare än det var tänkt!! Man måste få distrahera sig i nuet - imorron ska vi åka på loppis jag skrev om det på bloggen vill du med eller vänta med att komma till söndag??
Kraamar från oss som överlevde bröllopsyran!

Ejsans sa...

Tråkigt att höra om Isai. Jag trodde det skulle fungera.
Kram

Pennelina sa...

Det tar tid att komma på plats, men sedan är det bara att njuta :-D

Kramar <3<3<3

Znogge sa...

Så skönt att det löste sig med Isai. Jag tror det blir väldigt bra så här!

Kram

Lisbeth sa...

Nej vad skönt för dig och kissen. Ibland stämmer inte kemin hur gärna man vill. Katter lever ju sitt eget liv. Det blir lite annat nu när du får hem din valp
Lycka till med att fortsätta "boa" in dig

Cici sa...

Hoppas att Isai kommer att trivas riktigt bra i sitt nya hem. Då kan du koncentrera dig helt på valpen när det är dags för honom att komma hem. Kanske hinner du komma i ordning i ditt nya hem till dess.