måndag, november 19, 2007

Kafferep


Igår hade vi fikafrämmande. Jag hade bakat syndigt goda Brownies. Bullarna hade maken bakat. De var också goda.
Synd att jag har magkatarr. Det var inte läge för att frossa, precis.

Här kommer receptet på "Syndiga Brownies":

185 g smör
185 g mörk choklad
3 ägg
3 dl finkornigt strösocker
1,5 dl vetemjöl
1 dl kakaopulver
2 tsk hot chocolatekrydda
2 dl grovhackad vit choklad
2 dl grovhackad mjölkchoklad

Ugn 180 grader. Smält smör och choklad, rör om och låt svalna.
Vispa ägg och socker poröst. Blanda ner smör- och chokladblandningen, samt hot chocolatekryddan.
Sikta mjöl och kakao över smeten och rör om försiktigt. Tillsätt den hackade mjölkchokladen och den hackade vita chokladen.
Rör om och häll smeten i en bakpappersklädd fyrkantig form.
Grädda mitt i ugnen i 35-40 minuter. Låt svalna. Skär i bitar. Ca 20 stycken.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, den såg inte dåligt god ut.Måste skriva av receptet :-)
/Ann Mysterie

Anonym sa...

Mmm så gott nu blev jag sugen på att baka något till kaffet. Hoppas den sura magen blir bra snart.
Kram Maggan

Anonym sa...

Imse, har varit ganska trogen AB-bloggen, men den senaste tidens strul gör att jag måste ägna för mycket tid till den, bilder funkar inte, men måste publicera direkt och fixa annat i efterhand. Energin försvinner. Du e en goskit, kanske ses vi på WP?

Ejsans sa...

Jag kunde kommit i ditt ställe. Det där ser gott ut.

Tack för din kommentar. Den satt mitt i prick.

Krya på dig
Kram

Anonym sa...

du den här åt jag häromdagen hos min dotter. Yammi, säger jag bara.

kram!

Anonym sa...

Det där ska jag verkligen skriva av.
Smaskens får bara inte passera uten att man noterar det.
Vad tråkigt med magen hoppas Losec tabletterna har hjälpt dig.
Och jaaaaaaa är inte Tigrarna gulliga.
Wanja

Anonym sa...

Jisses så gott det låter. Vattnas riktigt i munnen på mig. Kanske ska testa./Rosa

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Anonym sa...

Det där lät ju inte så illa men själv är jag urkass på bakningen.
Snyggt bord!
Kram =)

Anonym sa...

Den låter mycket god och maffig! Kryddan har jag aldrig hört talas om men på bloggen lär man sig alltid något nytt;-)) Tack för receptet!
Kram

Anonym sa...

hallå du vad gott... Och jag som håller på med GI ett par veckor. har en festklänning jag ska i den 7 dec... Kram