måndag, januari 05, 2009

Gör något!

Inspirerad av Mammamumrik, så känner jag att någonting måste man kunna göra för civilbefolkningen i Mellanöstern, som drabbas så extremt hårt av kriget.

Ett alternativ är att skänka ett bidrag till Läkare utan gränser.
Eller till Unicef.
Själv är jag sen tidigare fadder för ett dagcenter på Västbanken, för funktionshindrade barn. Gå in på IM:s sida och läs mer om det och om deras verksamhet i Gaza.

Det vi kan göra är bara en droppe i havet, men jag tror att det är viktiga droppar.

För jag tror att det är vi, vanliga människor i omvärlden, som måste se till att det blir ett slut på vansinnigheterna.

6 kommentarer:

Ejsans sa...

Är lite skeptisk, när man ser att inte ens de stora organisationerna ser till att allt kommer fram.

Altair, heter stjärnan. Vega finns också men den lyser, tror jag inte, på vinterhimlen med den styrkan.

Jag hoppas verkligen ditt öga blir bra snart. Det där låter jobbigt.

Kram

Anonym sa...

Bra inlägg, ja det är viktiga droppar

Anonym sa...

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!!

Anonym sa...

Droppen kan urholka stenen...

Susjos sa...

Du har så rätt! Tack för tips!
Själv ger jag pengar till en SOS barnby i Kina.
Men nu är GAZA mycket aktuellt!

Anonym sa...

Gud vilken bra människa du är! Flera Imse och jorden skulle se ut på ett helt annat sätt.
Kram :)