fredag, april 10, 2009

Glad påsk!

Glad påsk alla goa människor!
Jag har varit lite lat, på bloggfronten senaste dagarna. Får väl skärpa till mig nu!

Just nu är lillsonen med flickvän hemma på besök, men de ger sig iväg idag igen på eftermiddagen. Då tar maken och jag vårt pick och pack och åker ut till stugan.

Jag hade tänkt att sonen skulle fixa min strulande dator, men det är inte lätt att få honom att hjälpa till med sånt. Fast att jag vet att han är datakunnig, så brukar han bara grymta när jag ber om hjälp. Jag kan å andra sidan tycka att de förslag och åtgärder han föreslår, är väldigt krångliga, så ibland är det inte till så mycket hjälp.
Just nu är han och flickvännen ute och klättrar på något klätterområde utanför stan. Får se om jag kan få honom att sätta sig här en stund när de kommer tillbaka.

I helgen är det konstrunda i kommunen. Det brukar vara väldigt trevligt. Vi tar oss nog en sväng runt till de olika konstnärerna någon av påskdagarna.
Jag är faktiskt långledig i påsk. Det har nog inte hänt på år och dar, att jag varit ledig hela påsken.
Så kan solen fortsätta skina, ska jag bara njuta och ha det skönt!

11 kommentarer:

Charlotte sa...

Skönt att få vara långledig!!
Tror du kan behöva det, sånt strul som du gått igenom nu den senaste tiden!

Många varma Påskkramar!

Znogge sa...

Du får väl muta honom så att han hjälpåer dig!
Ha en fin långfredag och en trevlig tur till stugan.
Kram

Nonna sa...

Glad o god påsk till dig Imse o maken och alla andra omkring dig!
Stugvistelse låter skönt vi blir hemma på våran gata i "stan", idag ska det bli potatispalt för några vänner imorron kanske mer påskmats-betonat med gubbröra, sill och ägg och kanske nån kötträtt som huvudrätt...vi får se. Skönt att du får vara ledig det behöver du verkligen. Hvila och njut!
Kram Nonna

Frogprincess sa...

JAG ÖNSKAR DIG EN RIKTIGT GLAD PÅSK!!!

Katinka sa...

Att vara ledig över påsk är underbart och när solen skiner blir det desto bättre! Ha en härligt Glad Påsk du med!

Lena och Totti sa...

Glad Påsk!
Är man sällan helgledig så värdesätter man det mer.

Här skiner nu solen på de sista snöfläckarna och flyttfåglarna kommer tillbaka.

Kram från mig i Södra Norrland

Susjos sa...

Som sagt,är man inte ledig som vanligt folk på storhelgerna,så njuter man desto mer när man råkar bli ledig då:)
GLAD PÅSK!!!
(jag jobbar "bara" tors+långfredag,inte dumt det heller )
Kram!

Madonnan sa...

En riktigt Glad Påsk och påskkramar till dig :)

amlor sa...

Härligt att du är ledig. :)

Ska berätta något kul: Vet du, när jag skrev kommentaren att du skulle starta om datorn när den hängde sig, hann jag bara trycka iväg kommentaren så hängde sig min. Rejält! Det gick minsann inte att starta om, stänga av eller något. Efter ett tag fick jag ta loss batteriet för att få den att sluta.
Där fick jag så jag teg! :)

Ha en underbar påsk.
Kramar :)

P.s. Hoppas du får ordning på apparaten, strulande datorer är inte kul.

diana sa...

Vill önska dig en glad påsk :)

Kristina Birkesten sa...

Imse!
Vad härligt att du är ledig! Hoppas du kan njuta och bara ha det skönt i stugan, låter underbart! Och, som sagt, nog vad du behöver efter allt stök.

Säger som nån annan här, muta honom :o)

Varma tankar och kramar
din smärtsyster