torsdag, oktober 09, 2008

Är han bekant, nobelvinnaren?

Depp
Det är fortfarande lite höstdepp här på fronten. Förkylningen ger inte med sig. Har en envis hosta och ont i halsen.

Utbildning
Distansutbildningen i friskvård, som jag har sökt, är inställd. För få sökande. Till kursen som började tidigare i höstas, var det istället många sökande. Därför beslöt man att ordna en utbildning till. Men nu blir den alltså inte av, eftersom det var för få sökande.
Så snopet!

Arbete
Något som jag däremot blev glad över, är att jag har fått en förfrågan om jag är intresserad av ett vikariat inom kommunens psykiatrienhet, efter nyår. Det är jag. Har ju jobbat lite extra där under våren. Så jag ska dit och prata med chefen om någon vecka.
Det passar ju bra, eftersom mitt nuvarande vikariat sträcker sig året ut.

Nobel
Måste erkänna att jag aldrig hört talas om årets nobelprisvinnare i litteratur. Har redan glömt bort hans namn.
Någon som känner till honom?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,du det låter bra att jag inte är ensam, har inte en aning om vem nobels litterturpristagare är. helt okänd för mig.
De rör sig på smala stigar när det gäller böcker och förfatare.

Kram

Anonym sa...

Nu blev jag anonym men det är bara jag
Wanja...som skrev den förra kommenteren

Anonym sa...

Nop !.. har ingen aning..jG tror att det är lite sport för Akademin att gräva fram den allra okändaste författaren som finns att söka..

Anonym sa...

Nej jag visste inte men jag googlade åt dig :) Varsågod
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3484&a=838062

Han har skrivit en massa böcker 15 av hans 40 böcker finns på Svenska.
Kram

Anonym sa...

Äsch.. jag ... och inte jG !!
(Att man inte ser sånt innan man trycker på publicera.. suck)

Anonym sa...

Jag mailar över ett gäng (riktiga bilden) så får du prova dig fram..

Anonym sa...

Hej
Nej jag kände inte till honom.Han har tydligen inte varit så mycket läst i Sverige.Men det blir han väl nu kan jag tro.
:-)

Anonym sa...

Psyk, vov! Vad ska du göra? Jag misstänker att du behövs där. För övrigt kan jag nog knappt stava till nobelnamnet, har än mindre hört talas om det. Hmpf. Är det inte dags att litteraturpriset går till en bloggare snart? :)

Storarvid sa...

Grattis till jobbintervjun, synd bara på utbildningen.
Ha det gott

Susjos sa...

Nej, kände inte till fransmannen heller..känns ,som Marie sa, att det ä ren sport att gräva fram en rikigt okänd en!!
Va tråkigt med distanskursen i friskvård,så typiskt! Men kul med psyk.jobbet! Lycka till!

Kram!

Anonym sa...

Nej, jag har inte hört talas om honom innan och krya på dig fort nu

Anonym sa...

Helt obekant för mig med men det är ju inte ovanligt att det är så... Får se om jag ska försöka komma över en bok och bilda mig en egen uppfattning. Dock inte på franska!
Kram!

Anonym sa...

Här är också lite höstdeppigt... Å jag erkänner att jag aldrig hört talas om nobelprisvinnaren i litteratur. Än mindre minns hans namn. Men så ska det väl vara? ;)
Sköt om dig. Trvelig helg. Kram

Ejsans sa...

Tråkigt med utbildningen du sett fram emot. Hoppas det ordnar sig med det andra jobbet.

Jag har heller aldrig hört talas om honom. Men det var ju många förtåsigpåare som lovprisade i TV.

Tänkte jag skulle hitta en översättningsgadget hos dig, men tji fick jag. Jag hittade nämligen en som bara lägger sig i bloggen. Plus en där man kan skriva in egen text, den ligger kvar.

Ha det gott och var rädd om förkylningen, ja så den försvinner alltså

Kram

Maggan sa...

Åhhhh så härligt med nya gardiner!! Så vacker med all färg det gillar jag.
Äru snorig? Stackare skickar lite mentoldoft till dig så du kan andas fritt.
Tror du att vi vanligt folk vet vem litteraturvinnaren är? Nej tänkte väl det.
Tänk att få jobba på psyket det skulle passa mig som handsken, spännande på olika vis. Människor kan vara så mångfasetterade.
Massa kram o krya på dig

Anonym sa...

Nej jag kände inte heller till nobelpristagaren men jag blev klart nyfiken. Såg honom i Babel i torsdags.
Han kommer ju till Sverige och Älvkaleby nu i oktober för att få Dagermanpriset.
Så han är säkert en intressant bekantskap. I alla fall hans senaste bok "Allt är vind" lär vara lättillgänglig.

Bloggkram från Farmor K