lördag, oktober 25, 2008

Idoltrams

Jag förstår inte varför alla Idoldeltagare ska likriktas? Varför ska de stylas och göras om och låta och se likadana ut?
Varför får de inte behålla sin egenart och utveckla den? Självklart kan inte en soulsångerska konkurrera mot en gladpoppare, eftersom teman och styling går just i den riktningen.
Och en innerlig och känslofull sångerska som Anna har inte heller mycket att hämta.
Just Anna är en artist som jag skulle vilja se mycket, mycket mer av.
Men det ska vara den Anna som uppträdde den första gången.

5 kommentarer:

Maggan sa...

Tänker som dig och tappar rätt snabbt intresset ju mer de slätar till de sk idolerna.
Kram o trevlig helg

Susjos sa...

Kanske tur man jobbar i helgen?
Kram!

Anonym sa...

Idoltrams! *nickar medhållande*

Anonym sa...

Jag såg "riktiga" idol för första gången igår, har sett en del av uttagningarna och jag såg Anna.

Jag håller med dig, det var som sonen sa när de skulle tolka ABBA. Fan, nu åker Lars ut, hans favorit och flickvännen som gillar Anna sa samma sak.

Jag tyckte att ett flertal var bra, men som i verkliga livet och i verkliga artistsammanhang sjunger inte någon allt.

Det är ju ett av felen med idol samt att vi, tv-tittarna har så mycket att säga til om. Den unga pojken, inte min favorit artistmässigt, kommer aldrig att åka ut eftersom en massa småflickor ruinerar sina föräldrar genom att rösta hur mycket som helst.

Jag konstaterade i alla fall att jag kommer att se programmet igen, kanske inte varje gång.

I kväll ser jag "Stjärnor på is". Det är synd att de klankar ner på någon för alla är ju "duktiga" med tanke på konståkningserfarenheten. SJälvklart med olika resultat.

/Margareta G

Anonym sa...

Jag håller med dig fullständigt. Men de som ska ha pengarna i slutändan ser ju bara ungdommarna som produkter som ska generera pengar...
Trist.