söndag, oktober 05, 2008

Var finns föräldrarna?

Har de här 13-åringarna inga föräldrar? Är det verkligen inte någon av deras föräldrar som undrar och intresserar sig för vad deras telningar gör om kvällarna?

Det är en förhållandevis liten ort, så det kan inte vara några problem att ta reda på vilka dessa ligister är.

De sociala myndigheterna måste agera, om nu de oansvariga föräldrarna inte gör något.
För att förhindra en framtida katastrof.
Tänk på Rödeby.
Gör det, innan det blir försent.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja i ett sådant här läge kan man verkligen fundera över var föräldrarna finns och hur deras bild av föäldraansvar ser ut! Tyvärr är det så att allt för många vuxna har missat just den delen nämligen förmågan att vara vuxen, sätta gränser och ta sitt ansvar för att de efterlevs. Många barn springer vind för våg utan tillsyn...

Kram!

Anonym sa...

häftigt att du kan se senaste inläggs rubriker på oss vid sidan om ;)

man bör hålla koll på vad ens barn hittar på. för att kunna bromsa i tid om det behövs.

kurserna är inte långa, varannan söndag, ca 3-4 timmar per tillfälle, men de ger så otroligt mycket. jag vet inte om du läst det inlägget jag skrev förra lördagen....

åter till symaskinen
kram

cikoria

Ejsans sa...

Här är precis likadant, dock inga skjutvpaen ännu. Man undrar som sagt: Var är föräldrana? Här är även 10-åringar ute och lever f-n klockan 1-2 på natten.

Svar. Det är just vid datorn det glöms, inte bara vatten kan jag lova. Jag har en (3) timer, men nej då jag ska komma ihåg ändå. Pyttsan vad jag gör.
Nu funderar jag på om jag ska ut i storm och regn eller inte.

Ha en fin söndag
Kram

Anonym sa...

Valde att behålla din kommentar för mig själv. Eftersom jag känner mig förföljd. Tack för allt stöd. Nej vi har inga kollektivavtal. Men jag ska ringa facket i morgon och prata med dem ändå.
Är så inne i min traumatiska värld just nu så att läsa bloggar går helt bort. Såg dock detta inlägg och tänker precis som du./Rosa

Anonym sa...

Ja, det är då för bedrövligt... Å ju längre detta pågår, desto större risk är det ju som du skriver att någon tappar sinnet och att det blir ett nytt Rödeby.... Å då kommer föräldrarna fram och gråter över sina oskyldiga, döda små barn... Det är då inte rimligt att utsätta äldre och personal för denna skräck som de unga utgör. Men hur mår de unga egentligen? Undrar Kloktok...
Fridnes & kram

Anonym sa...

Usch, så hemskt!
Svar: Ja precis, jag vet vad jag har så gubben får följa med ett tag till :)

Storarvid sa...

Detta är bara för bedrövligt. Undrar vad de tycker när de är gamla, sitter på hemmet o ungarna utan för (Förlåt uttrycket, men hittar inget bättre) djävlas med dem...
Altså, man blir så !"#¤%&/()(

Anonym sa...

Det vore fint om vi föräldrar kunde fostra våra barn själva.Mer tid hemma,mindre på jobbet.Sjukt att det ska vara så.Man träffar sina arbetskamrater mer än sin familj.