söndag, oktober 26, 2008

Res med mig

Jag vill resa! Har precis suttit och tittat igenom mina foton. Drömmer mig bort. Vill uppleva natur, spänning, nya miljöer och annorlunda kulturer.

Här följer ett axplock från några av mina resor:

Mongoliet, så annorlunda, så enastående vackert. Hästar, natur och givmilda människor.

Kina, muren och alla sevärdheter. Stort och mäktigt.

Prag, charmigt, mysigt. Stor, liten stad.

Italien, Markusplatsen i Venedig. Alla duvor, kanalerna, de fuktiga husen. En märklig stad. Unik.

Men Sverige går bra, det med. Till exempel Dalhalla. Exotisk skönhet mitt i Sverige.

Klicka på bilderna.

Jag vill åka nu!

15 kommentarer:

Ejsans sa...

Nu tänkte jag att jag skulle hinan före dig en gång. jag lcyakdes.
Fina bidler och underbara paltser.

Jag fick en present av vikingLine till Mariehamn ii födelsedagspresent. för 2 personer i A-hytt. Det du. ja jag menar det är ju ingenting mot dina resor.

Jag har i och för sig bilat runt Europa, sedan till Ibiza (på den tiden det gick att vistas där) och Algarve. Det sista gillade jag bäst av allt.

Du kan få följa med till Åland om du vill ut och resa (skojar bara, jag ska inte åka själv).

Kram

Ejsans sa...

Nedrans stavfel. Förlåt

Anonym sa...

Vad du rört på dig över världen... jag har mest varit neråt medelhavet jag.
Om det inte tog så lång tid att ta sig längre bort så skulle jag nog åkt längre...
Australien, USA, Brasilien, Kanada, Island och Nya Zeeland. London , Paris , New York, Oslo, San Fransico och Rom.
Pyramiderna i Egypten... oj vad mycket som väntar ute i världen...
Hoppas att du får komma iväg snart.

Susjos sa...

Att resa...det är helt underbart! Så många spännande platser du varit på!
Dalhalla var jag till i somras,blev betagen! Så otroligt vackert!
Och har oxå varit bland duvorna i Venedig! Häftigt!
Älskar Italien, och massa annat som:New York! Kalifornien!
Spanien.....
Men roliga resor kan man ha i Sverige oxå!
Kram!

Anonym sa...

Nu ser jag äntligen ordverifieringen
*Lycklig, lycklig*
Jag är inte mycket berest, en typisk hemmamänniska. Det finns ställen som jag skulle vilja åka till men inte så att jag längtar iväg.
Fina bilder.

Anonym sa...

Hej
Kina och Mongoliet låter spännade! Dit skulle jag också vilja resa nån gång.
Prag har vi varit i.En trevlig stad!
:-)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder och ja, jag skulle gärna ta en tur igen! Men först ska sonen vinkas av på söndag så det får vänta...
Kram!

Anonym sa...

Herre Gud, Mongoliet!! När åker vi??
Skulle kunna resa hela tiden!! Money, money.Kram

Storarvid sa...

Blir onekligen sugen på att packa ihop hela familjen o dra till något varmt, ljust ställe där havet är 30 grader varmt o alledes blått......

Anonym sa...

Ååååå, vilka härliga resor du gjort. Vilka minnen. Har du något på gång eller är det bara en längtan i största allmänhet?
Vill minnas att du var till Italien ganska nyligen.
*surt sa räven om rönnbären*

Haha...skojar bara med dig.

Kram och fortsätt drömma. :)

Anonym sa...

Du har förresten en utmaning hos mig. Helt frivillig så klart och i mån av tid! Önskar i alla fall en fin tisdag!
Kram

Anonym sa...

OJ vad du rest!Härliga bilder minsann =))

Anonym sa...

Jag hänger med! Ibland ska man bara följa hjärtat och lämna hjärnan hemma. Vi sticker nu med en gång, kom igen då!
=)

Man reser rätt bra med fantasins hjälp också, inga pass och ingen packning, ingen taskig mage och dyra hotell. Det är finemang!

Kramar

Anonym sa...

Vad jag längtar efter att resa jag också. Jag har alltid tyckt om att resa med ryggsäck. Men nu känner jag att jag börjar bli bekväm. Hemsk känsla att uppleva, förstå, är den tiden över nu? Billigaste sättet är det ju också. Så du har varit i Mongoliet. Otroligt intressant.

Anonym sa...

Nu glömde jag ju, det var Rosa som precis skrev.