tisdag, juli 07, 2009

Makens nya älskling


Maken har skaffat en ny kärlek. En liten och nätt skönhet, med formerna på rätta stället. Den nya följde med oss hem från Skåne och ska alltså bo här. Se bilden.

Den puttrade runt med oss under några fina dagar i Malmö, Ystad och Lomma. Verkligen underbara ställen att besöka.
Sen puttrade vi hemåt, i drygt 60 mil. Den gick som en klocka, inga besvär alls. Väcker uppmärksamhet gör den också, folk skrattar och vinkar.

Idag har maken födelsedag. Den tillbringar han under huven, på ovan nämnda bil. Mellan skurarna. Ibland kommer han inspringande och berättar glatt att han hittat någon ny skruv, eller fjäder eller spak, som han inte sett tidigare.

Mina kommentarer om att en sån bil i det närmaste kräver en liten käck hund, för att bli fulländad, har han inte mycket till övers för.

Nä, hans lycka är gjord nu och det var en rejäl födelsedagspresent han köpte till sig själv!

23 kommentarer:

Magnus Thorn sa...

En underbar kärra! En sådan hade Pojken med guldbyxornas farsa..:)

Filifjonkan 1 sa...

Hej men de där burkarna är ju jätteroliga har haft en när jag var riktigt ung men fönstret gick inte att stänga till sist och jag frös iden skrattar...men roligt att din make fick en trevlig födelsedags present då och klart en liten hund skulle pasa bra till den :)

Katinka sa...

Tänkte precis säga det innan jag läste din fortsättning att en sådan fin sak kräver en hund till dig. Tjata på honom ju!

emsa sa...

härllig present och den kräver nog en go liten vovve!!Självklart!
Liten terrier?

Anonym sa...

Super, en sådan skulle jag också vilja ha men utan att det behöver skruvas i - fit for fight ska den vara.

Jag skriver som ovan, en ettrig terrier till en ettrig liten bil.

/Margareta G

Åsa! sa...

Störtskön kärra!

Anonym sa...

Den var verkligen supersöt!
Önskar dig en trevlig kväll! Kram Anna

Znogge sa...

Vilken härlig liten bil så jag förstår att maken är nöjd! Men nu när han fått vad han önskat så är det din tur!

Mitt tips är skrid till verket och fråga inte! Så gjorde jag med en undulat och den bodde hos oss i många, många år!

messan sa...

Förstår att maken gillade den! Ska inte visa min:)
Då blir han skogstokig:)
Kram

Charlotte sa...

En "skitfin" kärra:-)
Förstår att maken är salig nu!

Meeeen Imse, jag kan kanske skicka ner en el två superduper söta kattungar...bara för att...liksom... ;-)
De är 13 veckor nu å sååååå goa å söta....sugen?!? ;-)

Kramar!

Kristina Birkesten sa...

Imse!
En härlig liten bil! Förstår att folk skrattar och vinkar, man blir glad av den!

Tänk att man kan bli så till sig för att man hittar en skruv..!

Kanske gör hans lycka att han kan vända beträffande fyrfoting såsmåningom... Hoppas!

Kramar!

Pinglan sa...

Det var en fin bil. Den piggar verkligen upp.

Nu får du se till att Mannen din tar med dig på många härliga bilturer.

Ha en härlig onsdag!

akajos sa...

Cool. Jag vill också ha!

akajos sa...

På tal om fritt sex så har jag skrivit ett inlägg till dig: blogg.bums.nu/2009/07/pa-tal-om-det-har-med-fri-sex.html

Bibban sa...

Den är ju bara såååå coool...kan man få en åktur tro?
Kram Bibban

Bitte sa...

Men åååå vilken häftig kärra!Den är ju superfin!Får man fråga var ni fann den och pris?Vill ha :))Grattis till mannen din oxå!

Anonym sa...

Men du, jag bara älskar de där!

Var på väg att köpa en, för länge sen, men avstod p g a den trista komforten.

Söta är de dock :)

Kramelikram

nillas liv på pinnen sa...

Nu har jag läst några inlägg och jag har ett viktigt meddelande:
SKAFFA EN HUND!

Myntdrottning sa...

Vilken biiiil!!! En SÅN vill jag också ha! :) Den är ju läckrare än pontiacen, haha.. Vad är det för motiv på dörren? Är det en ko?

UnderCover sa...

Vilken söööt *ler stort* Man blir himla glad av att titta på den juh

trollpackan sa...

Vilken fin liten bil!

Anonym sa...

Jättesöt liten bil, nu måste Ni gå med i den där Citroen-klubben som finns. De hade ju ett gigantiskt möte på Dala Airport i Borlänge sommaren 2007. Det var tusentals av dessa små bilar där. Så många fransmän har nog aldrig varit i Borlänge tidigare på en och samma gång.

anne sa...

Min moster och hennes exman hade flera av de där bilarna och de åkte (från Finland) på årliga träffar i Danmark. Gulliga är de, men man kommer inte fram så fort i dem vill jag minnas, backkrön var inte helt enkla..