tisdag, februari 01, 2011

Simsalabim

Idag har jag träffat en livs levande och alldeles äkta trollkarl! Jag tror inte att han trollade bort mig, för jag känner mig väldigt närvarande.
Mycket trevlig och charmant var han.

Förutom trollkarlsmöten, så har jag fullt upp nu. Det är otroligt hög arbetsbelastning på jobbet, men eftersom jag älskar mitt jobb, så är det faktiskt bara roligt.
Och jag får ju träffa så många härliga människor. Varenda patient jag möter har en häftig historia!

Alla har sin ryggsäck. En del har en väldigt lätt säck, medan andra släpar sig fram med blytunga säckar.
Och varje levnadsöde är unikt. Och lika spännande.
Jag tröttnar aldrig på att höra levnadsberättelser!

7 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Att ta del av alla livsöden är en härlig jobbonus!!!
Kram

Znogge sa...

Så härligt att du trivs bra på jobbet. Så ska det vara.

Kram

Caja: sa...

Angående levnadsberättelse...snälla, snälla gå in hos Lippe, www.hrifrnochvidare.blogspot.com och titta på den lilla film hon lagt upp i sin blogg nu ikväll...

jag är alldeles tagen....

Kram/caja

gladmymlan sa...

wow! låter härligt!
är lite avis,
ja vill med träffa en trollkarl!

Frogprincess sa...

Det är spännande att höra människor berätta om sina liv :-)
Ha en fin dag!

Susjos sa...

Åh...en trollkarl! Va spännande :)
Visst är det underbart med alla dessa möten genom jobbet! Gillar jag med :)

Kim sa...

Härligt att du inte blev borttrollad, ty du gör världen roligare och bättre!