söndag, januari 30, 2011

Kärleksflums

De dikter som jag envisas med att skriva, innehåller oftast en beskrivning av längtan efter något. De handlar, förstås, ofta om kärlek, men också om längtan efter något annat. Var och en får applicera sin egen längtan på mina ord.
Sockersött flum, kan man sätta som rubrik, på mina dikter. Och det är just det, som jag är som besatt av. Sockersött ängel-guds-kärleksflums!

I drömmen fanns du

Av det obevekliga morgonljuset, kastades jag in i den oväntade vakenheten.

Med nattens himlafärd fortfarande dunkande i pannan.

I drömmen fanns du där, alldeles nära, tätt intill.

Du gav mig redskap för att färdas.

Med opalskimrande vingar tog du mig till solen och månen.

Som gnistrande stjärnor gjorde vi krumsprång i universum.

Inget hinder var för stort, ingen väg var för lång.

I allt jag gjorde fann jag din trygga gestalt. Du lämnade aldrig min sida.

Nu finns du här i hopplöshetens vardag och i stunder av glädjerus.

Som en perfekt passande nyckel i mitt livs nyckelhål.

Egen dikt!

9 kommentarer:

4U2 sa...

Vad bra skrivet!

UllaJohanna sa...

Jättefin!!! Rörd...
Kram!!

Znogge sa...

Så bra! Fortsätt...

Kram

Lena sa...

Läser dina dikter med glädje!

Bildgatan sa...

Gillar även den och tycker att du skriver så att även den som inte gillar att läsa dikter tycker om dina texter, måste vara så.

Sedan tycker jag att Sockersött flum ... skulle vara en ypperlig boktitel -suverän skulle jag vilja skriva och gör det.

Anonym sa...

SÅ vackert!

veiken sa...

Jag begriper inte hur du får ihop det så fint. Ge ut dina dikter, så fler kan läsa dom! :)

4U2 sa...

sv: tack!

Eva sa...

Men vad du KAN!! Jättefint skrivet!!