torsdag, november 15, 2007

Jul

Det är faktiskt mindre än en månad till Lucia! Det har jag svårt att förstå, jag är inte alls i fas med tiden. Det känns verkligen inte som om julen står för dörren.

Denna jul är jag helt ledig! Mina lediga jular kan man lätt räkna på ena handens fingrar. Jag tror inte ens att man behöver alla fem fingrarna. Så i år kan jag känna mig som en "vanlig" människa, som får fem dagars ledigt över julen.

Fast jag jobbar ju på nyårsafton, så riktigt som en "vanlig" människa, kommer jag nog inte att känna mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att du har ledigt. När jag jobbade i vården tog jag jämt på mig alla storhelger för dom andra jobbarkompisarna hade barn och familj. Det blev lite klirr i kassan också. =)
Kram!

Anonym sa...

Låter jobbigt. Jag älskar att vara ledig runt julen och inte göra någonting mer än att bara vara med familjen. I år är jag ledig över två veckor. Ska stressa av./Rosa

Anonym sa...

Jag är inte heller i fas med tiden. Lucia passerar ganska obemärkt numera. Annat var det när barnen gick i skolan.I år får jag väl se luciatåget på jobbet. Det får räcka.
Ha en trevlig helg.
Bloggkram

Anonym sa...

Sa du Lucia...redan? Men nu slipper jag att stryka nattlinnen och se till att stjärngosse struten är ok och luciakronan och det ena och andra för att inte tala om de där förbaskade röda sidenbanden som alltid försvann lagom till det var dags.
En och en annan pepparkaka till kaffet i soffan framför tv:n kan jag nog sittandes se ett tv lucia tåg. Men ops, trevlig helg nu igen!
Kram Maggan
http://livsglimtar.wordpress.com

Anonym sa...

Så skönt för dig att i alla fall få vara ledig på julen och kunna tillbringa den precis som du vill!
Kram och ha en fin fredag!

Anonym sa...

Hej

Oj, har du jobbat så många jular...Så härligt att du får vara ledig nu då. Julen är till för att mysa på, men det är så bra med de som jobbar och ser till att allt fungerar för alla andra...

Kram:)

Anonym sa...

vet en hel del om att jobba storhelger.Det är inte allt för kul :-( Julen känns ändå viktigare än Nyår, men en del kan tycka tvärtom :-)

Kram /Ann Mysterie