torsdag, november 29, 2007

LillaVovven gästbloggar: Att mysa

Matte har verkligen gått in för det här med Reiki. Varje dag lägger hon sig och gör reikibehandling på sig själv. Det är så mysigt, hon tänder ljuslyktor i sovrummet och så sätter hon på reikimusik. Jag brukar lägga mig på fårskinnet nedanför hennes säng.
Hon tycker att jag är såå duktig. Jag varken snarkar eller krafsar omkring under reikin. Nån som däremot snarkar är matte!
Hon somnar jämt. "Oj, är skivan redan slut", säger hon när hon vaknar. Ett tag trodde hon till och med att det var något fel på skivan. Att de sista låtarna försvunnit, på nåt märkligt sätt.
Men hon behöver väl sova, stackarn. Hon är ju så gammal!

Nåt som har gjort mig lite upprörd, är att matte har bokat en resa till Italien för henne och husse. Jag kan inte förstå att hon envisas med att boka resor till ställen dit jag inte kan följa med. "Det ordnar sig", säger hon, när jag undrar var jag ska vara. Vadå ordnar sig!? Bergis ska dom lämna mig på nåt hundpensionat, där det finns stora, elaka hundar. Fast det kanske finns en och annan söt tik där också. Det kanske inte är så tokigt i alla fall?

Nu ska matte gå ner i källaren och rota fram adventsstakarna. Om hon nu kan hitta nåt i den röran. Bäst att man håller sig undan. Kan tänka mig att hon blir hysterisk, om inte alla ljus fungerar!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt ni har. Du får slå dövörat till om hon får utbrott på ljusstakarna.Klapp på huvudet från Farmor K som tyvärr är allegisk mot hundar. Kanske det där som din matte håller på kunde hjälpa mot min allergi?

Anonym sa...

Vad kul! Italien är nog oerhört bra resplats. När man ser Solens Mat börjar man nästan bli smått irriterad över hur gott allt ser ut hihi.
Pynta lugnt!
och så lyckas jag komma ihåg en sak (tro det eller ej) men på måndag svt 2, kl 20.30 (då du ville veta när) ;)

Anonym sa...

Du, jag har varit på två pensionat. Det ena var en fasa så akta dig för det. Jag längtade hem hela tiden och vägrade att äta. Nästa gång hamnade jag på ett toppenställe! Fullt med trevliga hundar och full rulle på tikarna.

Herr Hund

Ejsans sa...

Men hej Lilla Vovven, vad jag har saknat dig. Roligt att se att du plitar ner några rader. Du har så rätt så rätt, låt henne sova. Ja, du vet ju varför.
Men åka iväg så där utan dig, men det är klart lite söta tikar är nog inte så dumt. Lika bra du får vara där ifred utan matte och husse ett tag då.
Ljusstakar som inte fungerar kan göra vem som helst galen, så håll dig undan för allt i världen.
Brukar klicka på dig på Aftonbladet ibland utan att tänka mig för, men då får jag ju se dig lite då och ialla fall. Inte så dumt.
Ha det så bra nu och ta det försiktigt om du hittar goa tjejer, så du inte skrämmer iväg dem. Gå lite försiktigt fram alltså. Men det där vet ju du sedan länge.

Puss och Kram på dig
Eivor

Anonym sa...

Vad bra matte har som har dig som ger Reiki till henne. Nog bland det bästa som finns!
Italien. Rosa fnyser, vad skulle du dit och göra när du kan mingla bland kompisar. Det blir nog bra./Rosa tankar

Anonym sa...

Du kan ju hitta på bus nör husse & matet är på resa!;) Önska rdig & matte en trevlig helg. Ha det gott & sköt om er! Gnagben & kram från Kloktok

Anonym sa...

Ikväll är det invigningskalas hos Pippi i kvadrat, mitt nya bloggnamn.
Kan du inte komma då så är du välkommen när du kan. Men ta med Lilla Vovven, finns lite gott kvar till honom också.

Kram
Eivor

Anonym sa...

Vad härligt att åka till Italien... Jag har förresten en hund här jag är trött på - han ligger upp och ner med spridda ben, hängläpp som fladdrar och det är inte så farligt. det värsta är att han snarkar så man får höja ljudet på teven med 8 steg. En riktig timmerverkstad... Hhmm.. men han är himla söt...