måndag, november 12, 2007

Mor

Jag vill gärna spela en fin sång för er. Lyssna till den här! Vackert, eller hur?

Att bli mamma till sin egen mamma är numer ett välkänt begrepp.
Och hur tungt är det inte att märka att den som alltid funnits där, inte längre har, som man säger "alla hästar hemma". Att som vuxet barn oroa sig för en förälder, på samma sätt som man oroade sig för barnen, när de var små.
Det är en ny fas i livet. Och det är bara att gilla läget.

Häromdagen fick jag berättat för mig en förskräcklig historia. En god väns mor var till den stora matbutiken och handlade. Hon tog sina kassar och gick ut mot bilen. Dessvärre glömde hon kvittot på bandet.
När hon kommer ut på parkeringen, kommer två personer rusande efter henne. "Stoppa tjuven", skriker dom och viftar med kvittot. "Hon har tagit våra kassar".
Polis kallas till platsen och den gamla damen blir anklagad för att ha stulit kassarna.

Hur kan folk göra så här? Hur kan man sova gott om nätterna efter ett sånt avskyvärt beteende?

14 kommentarer:

Anonym sa...

Men fy, det var det värsta jag hört!!! Ja, man slutar aldrig att förvåna sig hur hemska och onskefulla en del människor faktiskt är.Stackars damen :-(

Ann Mysterie

Anonym sa...

Det kan vara mkt att stå i när man ska ta hand om sina föräldrar, förhoppningsvis går det bra

kram på dig =)

Anonym sa...

Det finns människor överallt som inte drar sig för någonting....känns som de är fler än förr..
Stackars,stackars tant....
Ja du en vecka utan kaffe....det var gott nu ska jag säja=)
Kram på dig Imse

Anonym sa...

Konstigt att ondskan verkar bli större med fler inblandade, inte klokt.
Här vräker snön ner och snart ska jag ut med hunden och sen åka till sjukhuset. Idag skulle jag helst vilja sitta hemma och bara betrakta snöflingorna som vräker ner.
Kram Maggan

Anonym sa...

I dag kan precis vad som helst hända! Hoppas bara någon vettig person från kassan kom ihåg att damen faktiskt hade betalat för varorna.
Nej, det är inte lätt att bli gammal eller upptäcka att ens mamma håller på att bli det. Min mamma är glasklar i knoppen men svärmor kan vimsa till vissa saker betänkligt...
Kram!

Anonym sa...

Skrev en så lång kommentar som bara försvann undrar varför. Sitter på jobbet. Undrar om kommentaren dyker upp eller om den försvann för alltid?

Anonym sa...

Glömde.... Rosa nu ser jag ju den här kommentaren.

Anonym sa...

Cat Stevens är bra!
-----------------
mycket skall man höra innan..
Det var verkligen fräckt att ta ett kvitto o anklaga henne.Men kassörskan måste väl ha kommit ihåg vem som köpt maten? Hoppas det gick bra för den galma damen till slut.

Anonym sa...

ja du imse vimse, det här är en av mina stora favvisar.
han är helt ljuvlig den mannen och musiken när den är som bäst!!!
kramar till dig!

Anonym sa...

usch om det är sant så är det fruktansvärt! Jag hoppas nästan att det ska vara en skröna!
Det är svårt att ta till sig att det finns så jäkliga människor!
Kram och hoppas damen fick behålla sina varor!

Anonym sa...

Maj Fant skrev en bok som hette "Att bli mamma till sin mamma" och en till om liknande upplevelser. Som jag minns det så var de mycket bra. Hoppas du kan dela din börda med någon.
Bloggkram

Anonym sa...

Det var det fräckaste jag hört på länge. Förbannade människor som inte har något samvete. Jag blir så arg... Hälsa att jag förstår henne om hon är besviken på samhälle och folk...

Anonym sa...

Men vad sjukt!!!!! Stackars kvinna, hoppas någon hjälpte henne.

Länge sen jag hörde Cat. =)

Har glömt utmaningen. Vilket minne jag har. =(

Kom att tänka på filmen jag svammlade om en gång. Kan den ha hetat Urga - stäppens krigare eller liknande?

Kram =)

Anonym sa...

det är itne möjligt kan folk vara så genuint elaka...

hur ofta lämnar man inte kvittot på bandet.......