fredag, november 16, 2007

Mår illa

Jag mår lite tjyvtjockt just nu. Jag hade tänkt kurera en värkande fot, med Voltarentabletter. Men det enda det resulterade i, är en kraftig magkatarr. Så det blev till att inhandla en förpackning med Losec idag.

Tur att jag är ledig i helgen. Kan tänka mig att det blir en helg som spenderas i soffan alt. framför datorn. Så värst mycket annat orkar jag nog inte. Fördelen är väl att jag inte är det minsta sugen på att stoppa något i min ömma mage. Kanske kan jag gå ner något hekto, på kuppen!

Och tänka sig, jag vill inte ens ha kaffe! Då är det illa!

Trevlig helg på er, hoppas ni alla mår bra!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, din stackare! Hoppas verkligen magen lugnar ner sig. Du får väl avstå kaffet och kanske prova med te i stället. Det är ju lite snällare mot magen. Voltarene är en medicin som jag inte ens vågar ta. Den åkte i papperskorgen efter jag läst en artikel om just det preparatets biverkningar... Men ibland har man ju inget val...
Krya på dig!

Anonym sa...

ja så där blir det ju då och då. ibland undrar man om det finns en baktanke...
jag önskar dig friskus å det snaraste.

kramar!

Anonym sa...

Kan du inte dricka kaffe DÅ är det illa :)
Tur du var ledig så du kan varva ner.Det har kanske blivit lite för mycket på sistone!
Kram och var rädd om dig!

tiami sa...

hej, ledsen att se att du inte mår bra.
men du, du som är van blogger användare... hur gör man för att lägga in favoriter och kunna klicka sig fram mellan favoriter här på blogger?
I have no clue

ha det gott och krya på dig

Anonym sa...

Usch vad jobbigt och tråkigt för dig.Ska man kurera det ena, får man ont i det andra.Inte klokt egentligen.Hoppas du kryar på dig riktigt duktigt.Ta hand om dig :-)
*krya på dig kram*Ann Mysterie

Anonym sa...

HU för Voltaren och andra liknande substanser! Kloktok fick andnöd av dessa piller när jag på doktorns inrådan skulle försöka bota återkommande benhinneinflammationer. På apoteket sa de att jag ju var astmatiker och inte skulle ta något med diklofenak i... Det kunde vara livshotande för en astmatiker.(som jag ju är) Men det funkade nåtsånär med Alvedon mot smärtan... Men det kanske inte är inflammationshämmande som Voltaren...
Läskigt iaf med biverkningar!
Sköt om dig Imse! Kram

Anonym sa...

Illa, illa - du ska väl småäta i stället? Det är väl när magen blir tom som illamåendet kommer tillbaka. Bananer är bra och kex... men inte kaffe och helt riktigt om du inte kan dricka kaffe så är det illa... Been there, done that... krya på dig..

Anonym sa...

hoppas att du mår bättre imse!

kramar

Anonym sa...

De där browniesarna ser ju farligt goda ut. Hoppas både magen och foten kryar på sig! Ha det gott.

MVH