onsdag, november 21, 2007

Resa


Nu har jag bokat en resa till våren!

Gubben och jag åker till Italien. Till Florens och Venedig. Med buss. Hoppas bara att det inte är bussen på bilden, som vi ska åka med!

En del kanske undrar hur man kan orka sitta i en buss så länge? Det går nog bra, jag åkte tåg över 700 mil häromåret. Det var inga problem. Det finns ju så mycket att titta på. Och så får man ladda upp med böcker och ljudböcker. Sen kan man ju sova också. Och prata med trevliga människor.

Jag längtar redan till Italien!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt för er, grattis så jättemycket!

och jag hoppas verkligen att det inte är den bussen...
:-)
kram!

Anonym sa...

Så trevligt! Italien är toppen och bussresan klarar ni galant. Det är ju ganska många pauser och stopp. I alla fall har det varit det när vi åkt på bussresor!
Kram!

Anonym sa...

Ja akta dig för den bussen. då blir det inget läsa eller vila inte.
Skulle också tycka det var roligt med bussresa, just för att se så mycket. Har bilat dit via olika länder på 60-talet. Nu kan jag inte sitta så länge.

Jo jag tror fåglarna stack på picknick. Eller tog dom bussen de också kanske.

Ha det gott. Krama Lilla vovven
Kramiz /Eivor

Niki Loong sa...

Jag är inget fan av bussresor, flyger hellre. Men för några år sedan blev jag nerbjuden till Prix d´Amerique i Paris - och bussresan ingick. Det var både roligt och irriterande. En del snackade hela tiden, skrek nästan. Andra söp och irrade omkring i gången och störde. Nä, det var nog första och sista gången jag bussade så långt. Fast å andra sidan var bussen fylld med hästfolk och jag vet ju hur såna är (efter mina år så Solvalla). Så jag borde kanske ge bussresandet åtminstone en chans till!

Om du mailar mig, så skickar jag dig en inbjudan i returmailet!!

Anonym sa...

Jag brukar åka på längre bussresor med min mor. Vi har bl a besökt Prag, Krakow, Kroatien och Venedig. Kul! Härligt för dig att få resa. Önskar dig en fin torsdag!

MVH

Anonym sa...

Åh vad trevligt det lät med resa!:)
Hmm, tror inte ett dugg på att du är en näbbgädda! Sköt om dig & ha det gott Imse! Bamsekram

Anonym sa...

Hejsan
Ja bussresor är roligt, har varit bussvärdinna till Gardasjön 2 gånger på 90 talet. Det var roligt.
Guben och jag funderar på att åka båt nästa gång, går en till Holland i vår.
Hösthälsning

Anonym sa...

Underbara Italien. Jag gifte mig i Italien. Vilket underbart land. Jag myser med dig... och nu ska du bara längta. Vad skönt...

Ejsans sa...

Så riktigt. Bloggen börjar bli antik. Men jag kan inte bestämma mig.Har också börjat "jobba" på en hemsida. Men jag blir kvar på Aftonbladet. Mer plats för bilder.

Kram

Anonym sa...

Kikar in och önskar dig en trevlig helg! ha det gott & sköt om dig. Kram från Kloktok

Anonym sa...

Så kul jag satt igår och tittade på Solens mat och njöt av Italien. Sa till min man att det är fint där, min första utlandsresa gick till Italien och det var så spännande 17 och skulle fylla 18 och reste helt själv.
Härligt nu har ni det att se fram emot... jag längtar tills jag blir frisk så att jag kan åka utomlands igen och njuta av solen, goda maten och ledighet.
Kram och trevlig helg Maggan

Anonym sa...

Italien med buss låter HÄRLIGT, jag hoppas ni får det fint. Jag har en släkting som presis fyllt 50 år och hur Han och Hans fru ska ta sig till Italien i vår...
Glöm det!

Jag tackar för dina sympatier Imse. De värmer!
Nu är jag lite bättre, det finns i alla fall hopp om livet.
Ha det gott! /Katrin